Vakgarage Bregman

Heerestraat 2 - 4 | BAFLO

(1)

Soort bedrijf en merk(en)

Universele garage

Deze garage wordt beoordeeld met

1 review

5 sterren

 
0 (0%)

4 sterren

 
0 (0%)

3 sterren

 
0 (0%)

2 sterren

 
0 (0%)

1 ster

 
1 (100%)
0 van de 1 reviewers raadt deze garage aan.

, 28 juni 2017

Verborgen gebreken cabrio-dak (geen service of goede reparatie)

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

In de vestiging Hoogeveen van deze garagehouder een Citroen Pluriel uit 2006 gekocht. Het autootje stond binnen zonder dak in de spider-modus gepresenteerd. Het wagentje sprak ons aan, het was een zonnige dag, waarop we de auto voor een proefrit zonder dak meekregen. De auto reed goed en bij terugkomst kwam het onderwerp op het dak. Dhr Bregman was alleen in de garage, en hij zei dat het monteren van het dak nogal omslachtig was en veel werk. Maar hij verzekerde ons dat het dak goed was. Tijdens het gesprek hebben we Bregman gevraagd of hij gezien het aanbod van auto's specialist was in Franse merken, waarop hij bevestigend antwoordde. Hierop hebben we op dezelfde dag nog besloten de auto aan te schaffen waarna we hem op 17 mei hebben opgehaald. Het canvas van het dak was boven de bestuurdersstoel zichtbaar gerepareerd. Bregman vertelde nog dat het dak getest en waterdicht was. In de nacht van 17 op 18 mei was er sprake van een lichte miezeeregen, en bleek dat het dak linksvoor lekte, en de bestuurdersstoel doorweekt was. Bregman heeft hiervoor een nieuw rubber geplaatst, en omdat de uitlaat-demper inmiddels ook lekte heeft hij deze vervangen. Echter in de dagen na de reparatie bleek dat het dak rechtsvoor niet meer goed sloot. Het plurieldak bleek bij nadere inspectie in zeer slechte staat. De kunststof dak-geleiders zijn erg beschadigd en ook de elektronica van het dak is gevoelig. Om een lang verhaal kort te maken: De lekkage linksvoor is nog steeds aanwezig. Na de reparatie linksvoor sloot na een aantal bedieningen er na het dak rechtsvoor niet meer. Het dak is vanaf het begin in zeer slechte staat geweest. De niet zichtbare delen zijn nagenoeg versleten. Bregman heeft door de auto zonder dak aan te bieden in de showroom, en het na de proefrit zogenaamd niet kunnen monteren willen voorkomen dat we het dak nader zouden kunnen inspecteren. Daarnaast vertelde hij dat het dak goed was, en door te stellen dat we ondanks dat er geen garantie was (de aanschafprijs zat net onder de bovag grens) we voor evt gebreken uiteraard terug zouden kunnen komen dachten we dat we een afspraak hadden vwb onvoorziene zaken. Bregman had ons moeten vertellen dat het dak in slechte staat was. Als specialist in Franse merken had hij de specifieke kennis over het dak van de Pluriel moeten weten. Ons inziens wist hij van de toestand van het dak. Het lijkt er tevens op dat hij ons heeft willen misleiden daar waar het gaat om het kunnen inspecteren van het dak. Hij heeft die inspectie willens en wetens willen bemoeilijken. Bregman stelt nu dat, de reparatie van het niet functionerende dak, voor eigen rekening is omdat dit defect rechtsvoor niet aanwezig was tijdens de koop. Dit terwijl het dak geen dag goed gefunctioneerd heeft. Bregman bood geen oplossingen en verwees naar de garage branche organisatie BOVAG, die uiteraard de belangen behartigd van garagehouders. In dit geval verkoopt Bregma, willens en wetens, een auto van €4000,-- met een lekkend dak.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

Dit bedrijf heeft nog niet aangegeven welke service en diensten het levert.

Locatie Vakgarage Bregman op kaart

Praktisch

Adres

Vakgarage Bregman
Heerestraat 2 - 4
9953PJ BAFLO
Groningen
GPS: 53.3641295 / 6.5157606 lat/lng Plan route

Contact

0595-422514