Soort bedrijf en merk(en)

Officiële merkgarage van:
Kia

Aangesloten bij

BOVAG , RDW erkend , Stichting Duurzaam Repareren

Over Autobedrijf Jan van Werkhoven B.V.

Wilt u profiteren van maar liefst 7 jaar garantie bij aankoop van een nieuwe auto? Nú bij Kia Van Werkhoven! Bent u op zoek naar een nieuwe Kia of een Kia occasion (ook andere merken op voorraad), dan helpen wij u graag. U bent van harte welkom in onze showroom op de Waterveste 4 in Houten, waar onze medewerkers klaarstaan om u te voorzien van alle gewenste Kia informatie. Welke Kia past het beste bij uw wensen, wat gaat het kosten als u kiest voor het financieren van uw Kia, is het gunstig uw gewenste Kia te gaan leasen, noemt u maar op. Wij helpen u graag!

Ook de werkplaatsmedewerkers van Kia Houten staan altijd voor u klaar. Is uw Kia toe aan een onderhoudsbeurt of is bijvoorbeeld reparatie vereist, zoeken onze goed opgeleide medewerkers naar de beste en goedkoopste oplossing! Kia Van Werkhoven staat voor goede service en kwaliteit. Kia Van Werkhoven is de Kia-dealer voor Houten en omstreken, onder andere Bunnik, Wijk bij Duurstede en natuurlijk Houten zelf.

Deze garage wordt beoordeeld met

5 reviews

5 sterren

 
3 (60%)

4 sterren

 
1 (20%)

3 sterren

 
0 (0%)

2 sterren

 
0 (0%)

1 ster

 
1 (20%)
4 van de 5 reviewers raadt deze garage aan.

, 31 december 2016

Nooit meer hier naar toe!

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Mijn vriendin en ik zijn de bezitters van een Kia Rio uit 2005 (facelift-editie). Vorig jaar maakte ik voor deze auto een afspraak bij Autobedrijf Jan van Werkhoven BV in Houten. Eerst zou een grote beurt met APK-keuring gedaan worden, en afhankelijk van de toestand van de auto zou ik vervolgens een besluit nemen over het al dan niet vervangen van de koppeling. Ook zou even naar de OBD gekeken worden omdat het lampje onregelmatig ging branden en weer uitging terwijl er niets aan het rijgedrag te merken was. De auto deed dit zowel op gas als op benzine rijdend. Ook de remmen zouden extra bekeken worden in verband met een bonkend geluid en het gevoel alsof er iemand onder tegen het rempedaal aan sloeg. Ik kreeg de auto weer terug, ruim € 1.000 armer met de mededeling dat de auto goedgekeurd was maar dat de APK-afmelding niet gelukt was vanwege een computerstoring. Maar als ik toch terug kwam voor die koppeling zouden ze tegelijk de afmelding doen. Het bonkende geluid bij het remmen zat er nog en het motormanagementlampje leidde weer een eigen leven. Dus rond 18 december heb ik de auto opnieuw gebracht. Halverwege de route naar Houten, ging het alarm af van de LPG dat het gas op was, waarop ik overschakelde op benzine. Verder niet meer over nagedacht en de auto om 08:00 uur afgeleverd bij dit bedrijf. Uiteindelijk kwam rond 14:00 uur het verlossende nieuws: De twee weken eerder goedgekeurde (alleen het afmelden was niet gelukt) auto was nu afgekeurd. Op gas reed hij helemaal niet meer. Waarop ik aangaf dat mij dat niet verbaasde omdat er geen LPG in zat. Nadat de garagist nog enige tijd heeft geprobeerd mij ervan te overtuigen dat er wel gas in zat, kwamen we uiteindelijk samen tot de conclusie dat de gastank toch echt leeg was. Vanwege vreemde meetwaarden en de OBD had men ondertussen al de lambdasonde (achter) vervangen. Na gas bijgevuld te hebben een nieuw telefoontje: het was nog steeds niet goed, dus was de auto weggebracht naar een LPG-specialist in Bunnik. Het was uiteindelijk 21 december dat ik de auto weer op kon halen. Hij was helemaal in orde en APK-afgemeld aldus de garagist. Ik kon € 677,39 armer met de auto weer naar huis. Zodra ik de A27 op wilde rijden was het echter of er een begrenzer werd ingeschakeld. Met het gas op de plank kon ik na ongeveer 10 minuten een snelheid bereiken van 80 km per uur. Zowel voor gas als op benzine. Levensgevaarlijk! Daarnaast klonk de motor heel licht als een soort naaimachine of grasmaaiertje of zo. Het was inmiddels weekend en het bedrijf was onbereikbaar. Dus na het weekend de auto weer terug gereden. Weer een halve dag later bericht: Het LPG-bedrijf had de verkeerde software erin gezet. Nu was het hersteld en kon ik de auto weer ophalen. Het bonkende geluid bij het remmen bleek niet afkomstig van een kromme remschijf (diagnose garagebedrijf van Werkhoven) maar van twee gebroken ABS-ringen (diagnose Kwikfit Velp), die door diezelfde Kwikfit zijn vervangen, en waarmee de auto weer normaal remt. De auto reed nu wel weer redelijk normaal, maar de oorspronkelijke OBD-storing zat er nog en had dus kennelijk niet te maken gehad met de vervangen lambdasonde. Toen we drie maanden later in Frankrijk waren geweest, flitste op de terugweg in een scherpe lange bocht opeens even het olielampje aan. Direct gestopt bij een benzinestation 300 meter verderop en olie gepeild. Helemaal droog! Drie maanden na een grote beurt! Olie bijgevuld tot max en oh wonder: het vreemde motorgeluid verdween en op benzine rijdend geen storingslampje meer van het OBD. Hierop contact opgenomen met van Werkhoven en mijn geld terug geëist. Hier haalde hij z'n schouders over op en vond dat hij dat zo van zo'n afstand niet kon beoordelen en dat een oudere auto nou eenmaal wat meer olie verbruikt. Mijn geld terug was al helemaal niet aan de orde wat hem betrof. Reden voor mij om maar eens even aan te zien hoeveel ik kan rijden zonder olie bij te vullen. Sinds ik in maart terugrijdend uit Frankrijk de olie heb bijgevuld, heb ik vorige week olie bijgevuld omdat hij nu iets boven min stond. Eigenlijk had ik nog kunnen wachten tot de volgende beurt over twee weken. Dus het is onbestaanbaar dat indien bij de grote beurt de olie vervangen was zoals beweerd door van Werkhoven, het carter volledig droog zou staan na drie maanden, uitgaand van het gebruik van en verbruik door de auto tot op heden. Op gas rijdend bleef de auto na de reparatie overigens kuren vertonen, en ik ben uiteindelijk vorige week naar de installateur van de gasinstallatie gereden, Vogel in Son. Die hebben in drie kwartier tijd het railtje waar de injectoren in zitten vastgeschroefd vervangen, de juiste software erop gezet (foute versie en foute instellingen onder verantwoordelijkheid van uw dealer door LPG-bedrijf in Bunnik erop gezet) en deze op maat ingesteld en de aftakking van toerenteller naar gasinstallatie hersteld. Vervolgens bleek er een stokoude versie te draaien als ECU, dus deze is ook vervangen door de juiste versie. Ten slotte een proefrit en een viergasmeting gedaan en jawel de auto rijdt nu als nieuw. Geen storingslampjes meer. Prima! U zult begrijpen dat ik nogal wat vraagtekens heb bij het werk geleverd door Jan van Werkhoven en waarvoor ik alles bij elkaar ruim € 1.600 heb moeten betalen. Aangezien hij niet bereid is mijn vragen te beantwoorden, leg ik ze maar in het openbaar hier (en separaat bij de RDW en de BOVAG-geschillencommissie) neer: 1. wat vindt u van de vakbekwaamheid van autotechnici die na een halve dag sleutelen aan een auto nog niet in staat zijn te constateren dat de LPG-tank leeg is, terwijl de indicator in de auto dat gewoon door middel van een rood lampje aangeeft? 2. wat vindt u van die vakbekwaamheid indien men niet in staat is twee gebroken ABS-ringen te diagnosticeren? 2. wat vindt u er van dat op de factuur vermelde zaken als olie verversen niet zijn uitgevoerd? 3. welke "reparaties" zijn er nog meer ten onrechte uitgevoerd en/of gefactureerd? 4. wat vindt u er van dat een klant een door dit bedrijf APK-goedgekeurde auto meekrijgt die levensgevaarlijk is, niet harder dan 80 km per uur kan en van 0-80 gaat in 10 minuten? U zult begrijpen dat ik uiterst ontevreden ben en geschokt. Niet alleen vanwege het gevoel opgelicht te zijn, maar ook door het APK-afmelden bij de RDW van een auto die nooit afgemeld had mogen worden in die toestand. En vervolgens die auto rustig meegeven aan de klant, terwijl men bij het terugrijden van de auto van Bunnik naar het garagebedrijf de problemen zelf heeft moeten ondervinden. Of er sprake is van boze opzet of van onbekwaam personeel, maakt mij niet eens zo heel veel uit. Het is voor mij reden genoeg om iedereen af te raden zaken te doen met dit bedrijf.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 02 april 2016

Komen afspraken na betreffende vooraf genoemde kosten.

ik raad deze garage aan
Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Vriendelijke receptie met kennis van zaken. Geven eerlijke, objectieve informatie; waardering hiervoor. Garage houdt zich altijd aan de vooraf genoemde kosten!! Denken met je mee zoals: zijn er alternatieven en wat is perse wel of niet noodzakelijk. Geven goede service.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 12 september 2015

Eerste klas garage

ik raad deze garage aan
Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Hele goede service, van te voren duidelijke prijsafspraken dus geen verrassingen, zeer vriendelijk en deskundig personeel. Auto netjes en schoon weer terug.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 29 augustus 2014

Het vertrouwen waard

ik raad deze garage aan
Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Komen altijd de afspraak na geven een goede service. Van te voren is duidelijk wat de kosten zijn. Je krijgt je auto weer schon terug

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 18 april 2014

Uitmuntend bedrijf

ik raad deze garage aan
Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Uitstekende gRage met uitmuntend personeel Bij receptie staan ze altijd voor je klaar de kosten zijn van tevoren duidelijk

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

Service

Haal en breng service
Vervangend vervoer
Leenfiets
Zonder afspraak
24/7 bereikbaar
Gratis wifi

Onderhoud en reparatie

APK Keuring*
Kleine beurt*
Grote beurt*
Airco service*
Zomercheck*
Wintercheck*
Accu vervangen*
Distributieriem vervangen*
Trekhaak monteren*
LPG ombouwen
Alarminstallatie inbouwen
* Alleen met afspraak

Banden en velgen

Banden wisselen (zomer/winter)*
Bandenopslag*
Balanceren en uitlijnen*
Banden repareren*
Banden monteren*
Velg reparatie*
* Alleen met afspraak

Schadeherstel en glasherstel

Krasreparatie*
Klein schadeherstel*
Groot schadeherstel*
Schade taxatie*
Sterreparatie*
Ruit vervangen*
* Alleen met afspraak

Reinigen

Geur verwijderen
Wasstraat
Interieur
Poetsen
Locatie Autobedrijf Jan van Werkhoven B.V. op kaart

Praktisch

Adres

Autobedrijf Jan van Werkhoven B.V.
Waterveste 4
3992DB HOUTEN
Utrecht
GPS: 52.029504 / 5.1413185 lat/lng Plan route

Openingstijden

Ma
Di
Wo
Do
Vr
Za

Contact

030 6358282

info@janvanwerkhoven.nl