Autobedrijf de Rooij

C. de Haasweg 14 | BILTHOVEN

(14)

Soort bedrijf en merk(en)

Officiële merkgarage van:
Audi , Volkswagen

Deze garage wordt beoordeeld met

14 reviews

5 sterren

 
7 (50%)

4 sterren

 
1 (7%)

3 sterren

 
1 (7%)

2 sterren

 
0 (0%)

1 ster

 
5 (36%)
8 van de 14 reviewers raadt deze garage aan.

, 05 oktober 2017

Belogen en voor het blok gezet

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Sinds 2013 vaste klant voor onderhoud van mijn Audi. Altijd het gevoel gehad dat er kritisch gekeken wordt of een onderdeel écht aan vervanging toe was. Ik rij ongeveer 22000 km/jr en het valt mij op dat de jaarlijkse beurten altijd een grote beurt zijn. Bij de laatste beurt dit najaar moesten de achterste remblokken vervangen worden omdat de slijtindicator brandde. Toen ik door de telefoon zei dat ik dat vreemd vond en die helemaal niet brandde toen ik de auto afleverde, kreeg ik te horen dat hij dan nét was gaan branden bij het naar binnen rijden. Kanttekening hierbij is dat tevens de achterste schijven vervangen moesten worden. Ik stond voor het blok, het betrof ook een apk keuring. Bij het ophalen van de auto heb ik de apk-meester erbij gevraagd en gevraagd of hij zeker wist dat de remindicator brandde, hetgeen hij bevestigde. Op mijn vraag of hij wist dat Audi alleen op de voorste blokken slijtindicators heeft, stond hij met zijn bek vol tanden. Het verweer van de garagechef was dat de schijf dusdanig versleten was dat hij vervangen moest worden (originele schijf die zo'n 150.000 km oud is). Dat snap ik ook wel, maar hang dan geen slechte lulsmoes op waarmee je in één klap het vertrouwen kapot maakt. Het ergste is nog dat de apk-meester voet bij stuk hield dat hij toch écht een lampje had zien branden. Bij mij ging er vervolgens wél een lampje branden, ik kom hier niet meer terug! Achteraf bleek bij navraag bij de lokale merkendealer dat de remblokjes en de schijven best aan de prijs waren, en dat terwijl ik aldoor dacht dat ze niet aan prijsstuwing deden. Mijn auto is vanaf nu in onderhoud bij de lokale merkendealer waar mensen werken die ik persoonlijk ken en die mij volledige openheid van prijzen geven. NB: de sterren-waardering hierboven is nogal sturend en zegt helemaal niets over transparantie en integriteit. Dat valt ook op als je de sterren-waardering vergelijkt met de reviews in dit overzicht, die genoeg voor zich spreken.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 30 september 2017

Een hele nare ervaring

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Ik was in de markt voor een tweedehands auto en zag een leuke bij de Rooij. Volgens de verkoper was deze duurder dan bij anderen, omdat zij een volkswagendealer zijn en 6 maanden bovaggarantie gaven. Daar ik niet technisch ben, ging ik overstag voor deze argumenten. Jammer genoeg was de auto niet goed onderhouden, waardoor ik telkens terug moest. Na de zoveelste keer bij de garage, stelde ik vragen over de staat van de auto. Ik werd echter afgeblaft door de verkoper. Hij wist zeker dat dit een goede auto was, daar wilde hij “zijn handen voor in het vuur steken”. Dan was hij zijn handen toch echt kwijt geweest! Om vooral niet meer terug te hoeven naar deze ongemanierde autohandelaren, ben ik naar een andere garage gegaan. Daar is de auto gecontroleerd en gerepareerd.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 11 juli 2017

Verdraaide dure les

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

De aanschafprijs was niet te laag, dit is een bovag garage dus ik mocht wel iets verwachten. Toen ik mijn 'nieuwe' auto meekreeg was deze gewassen en dat was ook het enige wat ze er hadden gedaan. Veel stress en extra rekeningen kun je hier verwachten.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 08 maart 2017

Belogen, bedrogen en op kosten gejaagd

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Ik heb hier een auto gekocht. Deze is echter ongecontroleerd aan mij meegegeven. Afspraken worden niet na gekomen en je komt voor hoge kosten te staan. Als er wel wat wordt gedaan aan de auto binnen de garantieperiode, dan wordt dat onzorgvuldig uitgevoerd. Snel rijk worden door de rekening bij de klant neer te leggen. Koop hier nooit een auto!!!

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 18 maart 2016

Goede garage, maar wel aan de prijs

ik raad deze garage aan
Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Goede ervaringen met deze garage. Altijd voorkomend. Servicegericht. Auto wordt schoongemaakt bij beurt. Soms wat kleine onvolkomenheden als niet terugplaatsen van antenne. Maar wel gepeperde rekeningen telkens. Dat zou ook kunnen liggen aan de auto zelf. Ik rijd een Polo Bluemotion 1.2 en telkens mankeert er wel wat aan de auto. VW stelt me daarin wel ernstig teleur. Laatste grote beurt kostte tegen de € 1.000,--.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 17 december 2015

Allerslechtste ervaring ooit!!!

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Passat TDI bij de Rooij gebracht voor grote beurt. Dikke rekening betaald. Bleek dat men om onbekende reden, bij deze beurt, er veel te veel motorolie in had gegooid waardoor de olie er aan alle kanten uitkwam. Auto afgetakeld door de Rooij omdat er niet meer mee te rijden was. De Rooij zou zorg dragen voor herstel van de olielekkage op hun kosten. Een week na de “reparatie” bleek de olielekkage NIET te zijn opgelost. Weer met hen in gesprek gegaan waarna zij beloofden eea te herstellen. Er werd toen een krukaskeerkoppeling etc. vernieuwd waarbij het halve motorblok uit elkaar moest. Daarna weer opgehaald en na 1000 km ging het helemaal fout. In Denemarken een grote klap en de motor begaf het. Afgetakeld door ANWB naar dichtsbijzijnde garage. Deze constateerden dat de poelie van de nokkenas er was afgelopen waardoor de boel in de soep was gedraaid. De Rooij en PON gaven niet thuis ondanks dat ik pechhulp had van Volkswagen nav grote beurt op basis van Longlifeservice. ANWB heeft auto naar nederland gebracht en bij De Rooij afgeleverd. Zij constateerden inderdaad dat door hun toedoen de motor vast was gelopen. Zij hadden verzuimd dit essentiele onderdeel (de nokkenaspoelie) van de motor goed vast te zetten. Zij hebben de motor vervangen hetgeen weken heeft geduurd. Ik kreeg wel een leenauto. Na weken kon ik de auto ophalen om op reis te gaan. Net voor vertrek even de motorkap opengetrokken waarbij bleek dat de diesel uit een van de injectoren spoot. De Rooij gebeld en ik ben vertrokken naar ons vakantieadres met een andere auto. Wel daardoor de boot gemist die ik al geboekt had. De Rooij haalde mijn auto op om de diesellekkage te herstellen. Maar goed dat ik even keek omdat anders de gevolgen niet te overzien zouden zijn geweest. (uitgebrande auto) Na terugkomst vakantie auto weer opgehaald. Dit alles heeft mij duizenden euro.s gekost ondanks de tegemoetkoming van De Rooij. Tussendoor bleek ook nog dat er een bak water in mijn auto stond tengevolge van een dichtgeslibde accubak. Dit een bekend probleem en bij een grote beurt zou deze doorvoer even gechecked moet worden. Kostte veel geld om het tapijt te drogen en doorvoer open te maken. Bleek daarna dat men het tapijt niet goed terug had gelegd zodat de uitvoeropening van de warme lucht nog onder het tapijt uitkwam. Derhalve is mijn vertrouwen in deze zeer slechte, fouten makende garage, tot het nulpunt gedaald. En dat voor een bedrijf die het dealerschap vertegenwoordigd. En als klap op de vuurpijl is de betreffende auto niet meer welkom bij deze garage en wordt ons de deur gewezen. Wat een hoogmoed als je zo slecht presteert.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 17 oktober 2015

Persoonlijk en betrokken

ik raad deze garage aan
Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Al jaren zeer tevreden over uitstekend onderhoud en advies van Garage De Rooij te Bilthoven (vorheend De Bilt). Dat blijkt al uit het feit dat mijn VW Passat TDI uit 2000 met ruim 400.000 km op de teller het prima doet. Recent een dure reparatie voorkomen door tijdige ontdekking dat niet de turbo zelf maar en klep nabij de turbo de oorzaak was van vermogentekort. Na goedkoop herstel weer als vanouds. Medewerkers van De Rooij verdienen een pluim!

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 24 juli 2015

Opmerkelijk

ik raad deze garage aan
Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Een van onze auto's is vorig jaar gedurende ca 5 maanden in onderhoud geweest bij een andere VW-dealer. Notabene eigendom van de importeur. Het gaat om een Golf GTI 2012 met DSG en getuned. Voortdurend problemen en de auto reed matig. Uiteindelijk na veel kosten deze auto bij de Rooij in Bilthoven gebracht. Daar bleek, dat oude problemen niet waren opgelost. De gespecificeerde rekening was hoog, maar duidelijk en kloppend en de auto rijdt nu weer top. Serieus bedrijf, dat serieus met klanten omgaat.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 12 januari 2015

nooit meer!!

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

komen de afgesproken prijs niet na.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 19 november 2014

Hier begrijpen ze het nog.

ik raad deze garage aan
Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Bij de Rooij ben je geen nummer. De eigenaar loopt zelf gewoon op de werkloer en is aanspreekbaar. Prima geholpen. En de wasstraat is erg goed, en ook hier weer persoonlijke aandacht.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 12 november 2014

Goede service en heldere afspraken

ik raad deze garage aan
Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

De Rooij is een merkgarage, maar ik rijd een gelieerd merk. Ik krijg toch alle service die je van een merkgarage mag verwachten. Ik vind ze niet goedkoop, maar de service is goed en betrouwbaar. Onlangs informeerde ik naar de mogelijkheid van inruil van mijn auto voor een veel jongere van hetzelfde merk die toevallig als occasion aanwezig was. Het aanbod viel me echter nogal tegen. Ik had een hogere inruil en/of korting verwacht voor een goede klant.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 21 april 2014

Tevreden klant komt graag terug

ik raad deze garage aan
Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Geweldige garage, komen afspraken keurig na! En de service voor ophalen en brengen of vervangend vervoer is fantastisch. Prijzen worden vooraf overlegd, tijdschema's besproken en nagekomen, vriendelijk personeel en altijd een kop koffie beschikbaar als je onverhoopt even moet wachten. Ga zo door!

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 19 april 2014

Al jaren een tevreden klant!

ik raad deze garage aan
Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Ik rijd al sinds november 2001 in dezelfde Volkswagen New Beetle, gekocht bij De Rooij. Sinds dat moment is de auto altijd bij De Rooij in onderhoud geweest, tot volle tevredenheid. Gemaakte afspraken worden nagekomen, ik word vooraf geïnformeerd over het uit te voeren werk en de gevonden bijzonderheden. Altijd een duidelijke uitleg, en óók een prognose voor het volgende (half) jaar wordt gegeven, zodat ik mij (financieel) kan voorbereiden op de volgende onderhoudsbeurt. Persoonlijke service, gezellige sfeer. Ik voel me als klant echt gewaardeerd!

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 18 april 2014

De klant op 1

ik raad deze garage aan
Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Dit bedrijf bied alles wat de klant vraagt, Ze zijn s'ochtends vroeg open.vanaf 7.30 uur kunt u al naar binnen of om de sleutel af te geven of alvast wakker te worden met een heerlijk vers bakje koffie. Ze hebben vervangend vervoer vanaf 15 euro per dag. En gratis APK bij een onderhoudsbeurt. En ze bieden winter en zomerwielen opslag en wissel. En u krijgt de auto altijd weer gewassen mee naar huis. Topservice.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

Service

Haal en breng service
Vervangend vervoer
Leenfiets
Zonder afspraak
24/7 bereikbaar
Gratis wifi

Onderhoud en reparatie

APK Keuring*
Kleine beurt*
Grote beurt*
Airco service*
Zomercheck*
Wintercheck*
Accu vervangen*
Distributieriem vervangen*
Trekhaak monteren*
LPG ombouwen
Alarminstallatie inbouwen
* Alleen met afspraak

Banden en velgen

Banden wisselen (zomer/winter)*
Bandenopslag*
Balanceren en uitlijnen*
Banden repareren*
Banden monteren*
Velg reparatie*
* Alleen met afspraak

Schadeherstel en glasherstel

Krasreparatie
Klein schadeherstel
Groot schadeherstel
Schade taxatie
Sterreparatie*
Ruit vervangen*
* Alleen met afspraak

Reinigen

Geur verwijderen
Wasstraat
Interieur
Poetsen
Locatie Autobedrijf de Rooij op kaart

Praktisch

Adres

Autobedrijf de Rooij
C. de Haasweg 14
3721TK BILTHOVEN
Utrecht
GPS: 52.1175273 / 5.1753793 lat/lng Plan route

Contact

030-2204836