ANWB Private Lease heeft de beste klantervaringen

ANWB heeft de WUA Digital Excellence prijs gewonnen, een prijs voor de beste digitale klantervaring van gebruikers in de zoektocht naar een private leaseauto. De Digital Excellence Monitor is een initiatief van onderzoeksbureau WUA!. Het ‘rapportcijfer’ voor klantervaring (customer experience) wordt uitgedrukt in een gemiddelde eindscore op de thema’s Look&Feel, Aanbod en Merk.

Er is in de categorie Automotive specifiek gekeken naar de ervaringen van gebruikers in de zoektocht naar een private leaseauto. Daarbij kwam ANWB Private Lease als beste uit het onderzoek. Mede door:

1.    Het objectieve informatiedossier over zowel de positieve als mogelijk negatieve kanten van private lease en de productinformatie van ANWB Private Lease worden erg gewaardeerd door de gebruiker.
2.    Het merk ANWB brengt een bepaalde mate van betrouwbaarheid met zich mee. Daar hechten gebruikers ook veel waarde aan.
3.    De moderne website valt ook in goede aarde. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om te Whatsappen met vragen over private lease.

Reactie ANWB

Directeur Willem Aal, de initiatiefnemer in de samenwerking met LeasePlan: “Klantbeleving staat centraal binnen de ANWB.  Verbeteringen daarin voeren we dagelijks door. Wat nog niet in de WUA!-meting zat is de nieuwe zoek & filterfunctionaliteit waarmee gebruikers gericht kunnen zoeken naar een auto die bij hun wensen past, zonder eindeloos te hoeven scrollen en klikken”.

Ook prijs voor ANWB Verzekeren

In de categorie Verzekeren kwam anwb.nl eveneens als beste uit de bus. Hier werden de gebruikerservaringen onderzocht wat betreft de ANWB Autoverzekering, Reisverzekering en de Woonverzekering.