Wealer

Terhoevenderweg 100 | HEERLEN

(6)

Soort bedrijf en merk(en)

Officiële merkgarage van:
Audi , Seat , Skoda , Volkswagen

Deze garage wordt beoordeeld met

6 reviews

5 sterren

 
0 (0%)

4 sterren

 
1 (17%)

3 sterren

 
0 (0%)

2 sterren

 
2 (33%)

1 ster

 
3 (50%)
1 van de 6 reviewers raadt deze garage aan.

, 15 maart 2015

Oor aangenaaid.

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Ik heb mijn Audi RS Q3 aangeboden bij Audi Wealer Heerlen voor een beurt bij 24750 km. Dit moet normaal bij 30000 km maar er zit een voeler in de olie die de rijstijl bepaalt en dan aangeeft wanneer de beurt moet worden uitgevoerd, zeggen ze (Ik ben 61 jaar en een normale rijder). RS staat voor Ren Snel plus er zit Longlife olie in. Welke werkzaamheden hebben ze uitgevoerd? 6,5 Liter olie ververst, oliefilter, 5 bougies en een interieurfilter vernieuwd. De afspraak voor de beurt is een week van te voren gemaakt. Toen ik de auto ging ophalen kreeg ik te horen dat ze de bougies niet op voorraad hadden en dat ik de week erna weer terug moest komen om de bougies te laten vernieuwen. Ik woon in Maastricht dus dat is weer een extra rit naar Heerlen en terug. Die bougies hadden ze toch kunnen bestellen in de week voorafgaand aan de beurt? Hieruit blijkt dat men niet op de hoogte is van wat er moet gebeuren bij een beurt anders hadden ze wel alle benodigde onderdelen voorradig. De rekening die ik kreeg liegt er niet om. Er werd mij voor de hierboven beschreven werkzaamheden een bedrag ad € 573,75 in rekening gebracht! Ik ben zelf jarenlang automonteur geweest bij Mercedes Benz en zou deze werkzaamheden in 1 uur tijd uitvoeren (ruim geteld). Omgerekend kom ik dan op een uurloon van 323,75 euro (dus € 573,75 - € 250,00 onderdelen; de Shell Helix Longlife olie kost € 7,50 per liter. 6,5 x €7,50 = 48,75). http://www.bormax.nl/index.php/producten/kategori1/shell/shell-helix-ultra-av-l-5w30-5-liter-detail Wat moet er in godsnaam aan een auto van 1 jaar oud die 90000 euro heeft gekost gebeuren?? De onderhoudslijst die ik nog erbij kreeg slaat nergens op. Er zijn zogenaamd controles uitgevoerd die echt niet nodig zijn want ik heb overal controlelampjes voor. Dus voel ik mij een oor aangenaaid! Wat mij overigens wel opviel is dat er veel mensen rondliepen met een mooi pak aan die alleen maar schijnbewegingen maakten. Daar zal het wel mee te maken hebben!!!! Wordt vervolgd....

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 14 november 2014

Vriendelijk, maar niet aan afspraak gehouden

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Mijn nieuwe Volkswagen Polo heeft service interval van 30.000 km of 2 jaar. Na 11.000 km en iets meer als 1 jaar wil de boordcomputer een oliewissel. Sensor gecontroleerd en deze werkt goed: oliewissel is toch echt nodig. Niet blij, maar geeft Wealer opdracht de olie te verversen (de beurt is nog een jaar weg). Uitgevoerd en in rekening gebracht werd een complete beurt: dat was niet de afspraak! Wel werd ik vriendelijk te woord gestaan en de nodige software-update was wel gratis (garantie). Nu de garantieperiode voorbij is zullen ze me bij Wealer niet meer terug zien.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 13 november 2014

Onverwachte factuur, geen garantie

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Ik heb een Seat gekocht met vier jaar garantie (bij een Seat Dealer) Wealer Heerlen is alleen service dealer (geen verkoop van Seat dus) dus de auto is niet bij hun gekocht. Op dit moment is de auto net iets ouder dan twee jaar. In de verwachting dat ik vier jaar fabrieksgarantie op mijn auto heb ben ik vandaag naar Wealer geweest omdat een speaker vervormt en kraakt in de rechter deur. De serviceadviseur kwam op mij gestrest over, ze vroeg me of ik een afspraak wilde maken, maar ik wenste van de expres service gebruik te maken, want anders had ik nog twee keer moeten komen (diagnose, weer een nieuwe afspraak om onderdeel te bestellen). Ze reageerde hierop door op een bijna botte manier te zeggen, "ik weet niet of daar tijd voor is, ik zal eens gaan vragen". Ik voelde mij als klant niet welkom en had het idee dat ik lastig was voor haar. De expres monteur (die ik al jaren ken) liet de wagen al snel binnen zetten, de monteur luisterde aan de speaker, zijn collega luisterde en ik werd erbij geroepen om het te bevestigen. De monteur verdween in het magazijn om de speaker laten uit te zoeken. Deze was niet voorradig. Terug naar de balie. De serviceadviseur verdween met de werkorder naar de backoffice, ze komt terug en vertelt dat speakers niet onder de garantie vallen. Ik was even verbaasd, ik heb toch een auto met vier jaar garantie??? Nee niet op speakers. Toen ik vertelde dat ik de reparatie niet liet uitvoeren kreeg ik een rekening van €52,- voor de diagnose kosten, de monteur was er toch meer dan een half uur mee bezig geweest. Ik stond erbij, nog geen vijf minuten geluisterd om daarna in het magazijn te verdwijnen waar weer iemand anders de onderdelen moet uitzoeken. Ik ging met een verwachting een speaker vervangen te krijgen op garantie en mocht in plaats daarvan €52,- afrekenen. Hier ben ik het dus niet mee eens en ik vertelde dat ik niet van plan was zoveel te betalen voor iets dat niet gerepareerd is en wat in geen verhouding met de werkzaamheden staat. De chef werd erbij gehaald en na een hele discussie werd de rekening gehalveerd, naar mijn mening nog te veel. Dit is onze zesde Seat, op dit moment hebben mijn vrouw en ik twee jonge Seat's

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 12 november 2014

prettig en persoonlijk contact, goede service en kwaliteit

ik raad deze garage aan
Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

De nieuwe auto was op voorraad, de inruilprijs was snel geregeld en de auto binnen een week geleverd. Zeer prettig en persoonlijk contact met de verkoper. Bij service van mijn andere volkswagen hebben zij, ondanks die auto niet bij hun was gekocht, toch een uitstekende service geleverd.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 19 april 2014

Geen fijne garage om heen te gaan

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Slechte garage zetten materialen op de rekening die ze niet gebruikt hebben

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 18 april 2014

NOOIT MEER!!!!

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Hier ben ik tussendoor geweest om een audi A6 te komen, ik gaf aan interesse te hebben maar met spoed naar huis moest en later terug zou komen. Ik bel later op en wat bleek...verkopen ze gewoon de auto die je wilde hebben. Ik vraag om een gesprek met de algemeen directeur maar dat wordt (uit angst) tegengehouden. Ik hor alleen maar negatieve verhalen van deze garage en kan dit alleen maar beamen (heb in het verleden ooit twee auto's gekocht). Ze proberen je zoveel mogelijk geld uit je beurs te kloppen. Voorbeeld: Wealer gaf mij voor mijn audi A6 6750 euro terug bij aanschaf andere Audi A6, mijn eigen garage gaf mij 13.000,- euro terug. Zo zie je maar weer...kijk altijd verder!! Mij zien ze er in ieder geval NOOIT MEER!!

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

Service

Haal en breng service
Vervangend vervoer
Leenfiets
Zonder afspraak
24/7 bereikbaar
Gratis wifi

Onderhoud en reparatie

APK Keuring*
Kleine beurt*
Grote beurt*
Airco service*
Zomercheck*
Wintercheck*
Accu vervangen*
Distributieriem vervangen*
Trekhaak monteren*
LPG ombouwen
Alarminstallatie inbouwen
* Alleen met afspraak

Banden en velgen

Banden wisselen (zomer/winter)*
Bandenopslag*
Balanceren en uitlijnen*
Banden repareren*
Banden monteren*
Velg reparatie*
* Alleen met afspraak

Schadeherstel en glasherstel

Krasreparatie
Klein schadeherstel
Groot schadeherstel
Schade taxatie
Sterreparatie*
Ruit vervangen*
* Alleen met afspraak

Reinigen

Geur verwijderen
Wasstraat
Interieur
Poetsen
Locatie Wealer op kaart

Praktisch

Adres

Wealer
Terhoevenderweg 100
6412ZJ HEERLEN
Limburg
GPS: 50.9051199 / 5.9489957 lat/lng Plan route

Contact

045-5280055

Speciaal voor jou geselecteerd

Auto onderhoud

Nieuw: Mijn Auto Onderhoud

ANWB is er voor jou. En voor je auto. We hebben nu een makkelijk online bij te houden onderhoudsboekje. Exclusief voor jou, als lid!

Gratis aanmelden
AVZ Veilig Rijden Verzekering 003.jpg

Autoverzekering

Nieuwe ANWB Auto-
verzekering met extra veilige rijderskorting tot 30% bovenop je no-claim korting. Bereken nu je premie!

Autoverzekering
Parkeren

ANWB Parkeren

Exclusief voor onze leden is er nu ANWB Parkeren. U betaalt achteraf en alleen voor de werkelijke parkeertijd. Registreer gratis!

Meer informatie
Best beoordeelde garages van Nederland

Best beoordeelde garages van Nederland

Benieuwd naar de best beoordeelde garages van Nederland en per provincie?

Bekijk hier het resultaat