W.W. Smit B.V.

Newa 2 | AMSTELVEEN

(4)

Deze garage wordt beoordeeld met

5 reviews

5 sterren

 
0 (0%)

4 sterren

 
0 (0%)

3 sterren

 
0 (0%)

2 sterren

 
0 (0%)

1 ster

 
4 (100%)
1 van de 5 reviewers raadt deze garage aan.

, 26 oktober 2015

Transparant, deugdelijk en klantvriendelijk

ik raad deze garage aan
Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Volkomen andere ervaringen (met diverse auto's) dan de andere personen die tot nu toe een review hebben gepost. Juist in de tijd dat W.W. Smit nog een VW/Audi dealer en garage was, bleek de service en klantvriendelijkheid vaak ver te zoeken. Ter illustratie: in plaats van in de showroom op de hoek (bekende plek voor wie Amsterdam Buitenveldert kent) de nieuwe auto te kopen daarom meermalen uitgeweken naar andere dealers zoals Audi Centrum Amsterdam en Utrecht alsook Pon Zuidoost; simpelweg vanwege het gebrek aan klantvriendelijkheid. ECHTER, nadat W.W. Smit geen officiële VW/Audi dealer meer was, werd een herkenbare nieuwe koers ingezet, gericht op service en kwaliteit voor een redelijke prijs. Wij hebben in de loop der jaren daarom uiteenlopende voertuigen bij deze garage in onderhoud gegeven en altijd naar volle tevredenheid. Niet uit prijsoverweging maar wel vanwege de gunstige ligging ten opzichte van onze woning, vanwege de ruime openingsuren en vanwege de persoonlijke en klantvriendelijke benadering. En niet met de minste VW's of Audi's: dikwijls ging/gaat het om luxe types, meercilinders en speciale uitvoeringen. In de loop der jaren ook veel ervaring opgedaan bij 'echte' VW/Audi garages zoals bovengenoemde en daarom goed in staat om vergelijk te maken. Wij althans zullen voor onderhoud aan onze auto's niet snel wisselen van vakgarage. Kosten en werkzaamheden worden altijd duidelijk vooraf geoffreerd en overlegd, je bent welkom in de werkplaats om zelf het euvel (indien enige) te beoordelen en er is zelfs gratis vervangend vervoer voorhanden. Kostenindicaties zijn bij ons in de afgelopen (ruim) tien jaar nooit overschreden de auto's lopen als een zonnetje. De 'echte' Amsterdamse VW/Audi dealers zijn dikwijls arrogant (je mag blij zijn als ze je een auto willen verkopen of je dure bak in onderhoud willen nemen), bij W.W. Smit is daarvan geen enkele sprake. Open, duidelijk en vriendelijk in de communicatie. Kortom: wat ons betreft een aanrader en we kunnen ons niet voorstellen dat we snel van onderhoudsgarage zullen wisselen.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 21 september 2014

Goedkoop = duurkoop

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

WW Smit adverteert met aanbiedingen op het onderhoud, maar als je je auto komt ophalen ben je minstens het dubbele kwijt. Hoewel Smit doet vermoeden dat je met een echte Audi, Seat op Volkswagen garage te maken hebt is Smit slechts een universeel garage en geen echte VAG garage. Nadeel: men voert onderhoud uit op basis van kilomerstand of leeftijd van de auto. Smit kan klaarblijkelijk niet in het VAG systeem kijken welke werkzaamheden er bij de echte VAG garage zijn uitgevoerd. In mijn geval had een echte VAG dealer een paar maanden eerder airco-onderhoud uitgevoerd, en wilde Smit dit nogmaals uit gaan voeren. Ongevraagd krijg je allerlei onzin reparatieadviezen op je factuur, terwijl deze reparaties al lang zijn uitgevoerd door de echte VAG dealer. Dat komt wat raar over als je je auto bv. wilt verkopen, en de koper loopt het uitgevoerde onderhoud na. Mijn indruk is dat WW. Smit lekker makkelijk wil cashen, want voor alle eenvoudige extra werkzaamheden betaal je de hoofdprijs. Ik ben absoluut niet tevreden over de uitgevoerde onderhoudsdiagnose en het uitgevoerde onderhoud. Advies: ga voor onderhoud naar een andere garage.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 25 mei 2014

sigaar uit eigen doos

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

De jaarbeurt van mijn VW Golf laat ik de laatste jaren uitvoeren door deze garage. De kosten liggen al die jaren rond 149,00 euro. Vorig jaar een kortingsbon ontvangen van 50,00 euro op de jaarbeurt i.v.m. 50j jubileum. Ga er dus vanuit dat ik 99,00 euro moet betalen, is de rekening 129,00 euro. Op mijn vraag om uitleg werd mij verteld dat de jaarbeurt 179,00 euro kost. Aangeven dat ik altijd 149,00 euro betaald heb. Kon niet want volgens de administratie had ik al die jaren 179,00 betaald. Onder protest betaald en naar huis om de rekeningen van de afgelopen jaren op te halen. Deze getoond maar de garage bleef bij haar standpunt en wenste geen zaken meer met mij te doen daar ik een lastige klant was. DUS MIJDEN DEZE GARAGE.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 23 april 2014

Lampje aan/uit

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

De afgelopen periode brandde regelmatig het lampje van elek.motorregeling. Diverse keren ben ik hiermee naar garage Smit geweest. De eerste keer is het storingsgeheugen uitgelezen. Na het wisssen en proefrit was er geen storing meer aanwezig. Een maand later dezelfde storing doet zich voor. Opnieuw naar de garage. Deze keer werd aangegeven dat het mogelijk de nokkenassensor het defect zou kunnen zijn. Deze werd vervangen, als ook de V-snaar. Tevens werden de stekkers van motorreglapparaat gereinigd en ingespoten. Totale kosten ongeveer 300 euro. Een maand later sta ik opnieuw voor de deur, hetzelfde lampje brandt opnieuw. Storing weer uigelezen, iets met het regelapparaat is kapot, weer niet welke. Na het uitlezen verdwijnt het lampje. Een maand later brandt hetzelfde lampje weer. Ik besluit nu te wachten tot de jaarlijkse beurt. Bij de diagnose zijn er twee punten voor de APK en daarnaast nog een aantal adviespunten. Het betreffende lampje van de elek. mortorregeling is wederom uitgelezen, deze keer statische storing. Er is verder onderzoek nodig........... Bij bestudering van de factuur blijkt dat een aantal onderhoudswerkzaamheden die jaarlijks plaatsvinden fors in prijs zijn gestegen. De advieswerkzaamheden laat ik even voor wat het is.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 11 april 2014

Een beurt die geen beurt was

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Een maand geleden schreef ik onderstaande email aan dit bedrijf. Omdat men geen zin had om te reageren ben ik blijven mailen en uiteindelijk kreeg ik een telefoontje met de boodschap dat ze geen tijd gingen steken in het maken van een offerte voor zo'n ondankbare klant. Is dit nou de beruchte Middenstandsmentaliteit...? Goedendag, Donderdag 20 maart heb ik mijn auto bij jullie gebracht omdat ik een uitgebreide onderhoudsbeurt wilde. Op jullie aanraden werd dat een Jaarbeurt en niet een Grote beurt, omdat jullie de auto niet kenden. Vooraf ben ik gebeld met de mededeling dat ik 60 Euro extra moest betalen voor een speciaal soort olie die mijn automotor nodig had. Ik had ook gevraagd om een check van de airco en indien noodzakelijk een onderhoudsbeurt daarvan. Toen ik de auto kwam halen bleek de 'beurt' alleen een 'check' te zijn en dan nog niet eens op een aantal vitale punten. De bougies en distributieriem bv. waren niet bekeken en de rest van het advies bleek ook vooral gestoeld op standaard omschrijvingen van de fabrikant; na zoveel jaar, of zoveel kilometer vervangen. Mijn vraag of de condens op mijn ramen te maken zou kunnen hebben met de airco werd in het midden gelaten, maar bij het advies na de check stond luchtfilter, interieurfilter en parafan reinigen. Op mijn vraag of dat dan misschien het probleem zou kunnen zijn werd ook geantwoord 'misschien'. Ik was hierna uiteraard bijzonder teleurgesteld. Afgezien van nieuwe olie (die misschien niet eens nodig was geweest) was ik nog geen stap verder, alleen maar 276, 30 Euro armer en een beetje aircovloeistof rijker. Ik zou de week daarop de kosten voor het werkelijke onderhoud krijgen, maar heb sindsdien niets meer gehoord. Graag hoor ik van u de kosten voor het door jullie voorgestelde onderhoud, want hoe vervelend ik het ook vind nu al 276 Euro uitgegeven te hebben voor 'gedeeltelijk onderzoek', als ik nu verder niets doe is dat alleen maar weggegooid geld. Ik wacht liever op een voorstel van jullie kant waardoor ik dit bedrag kan integreren in het totaal. Met vriendelijke groet, Babette Verhoef

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

Dit bedrijf heeft nog niet aangegeven welke service en diensten het levert.

Locatie W.W. Smit B.V. op kaart

Praktisch

Adres

W.W. Smit B.V.
Newa 2
1186KE AMSTELVEEN
Noord-Holland
GPS: 52.2890728 / 4.8671762 lat/lng Plan route

Contact

020-4265810

Speciaal voor jou geselecteerd

Auto onderhoud

Nieuw: Mijn Auto Onderhoud

ANWB is er voor jou. En voor je auto. We hebben nu een makkelijk online bij te houden onderhoudsboekje. Exclusief voor jou, als lid!

Gratis aanmelden
AVZ Veilig Rijden Verzekering 003.jpg

Autoverzekering

Nieuwe ANWB Auto-
verzekering met extra veilige rijderskorting tot 30% bovenop je no-claim korting. Bereken nu je premie!

Autoverzekering
Parkeren

ANWB Parkeren

Exclusief voor onze leden is er nu ANWB Parkeren. U betaalt achteraf en alleen voor de werkelijke parkeertijd. Registreer gratis!

Meer informatie
Best beoordeelde garages van Nederland

Best beoordeelde garages van Nederland

Benieuwd naar de best beoordeelde garages van Nederland en per provincie?

Bekijk hier het resultaat