Deze garage wordt beoordeeld met

1 review

5 sterren

 
0 (0%)

4 sterren

 
0 (0%)

3 sterren

 
0 (0%)

2 sterren

 
1 (100%)

1 ster

 
0 (0%)
0 van de 1 reviewers raadt deze garage aan.

, 22 maart 2015

Koop hier alleen uw auto als u geen service wenst

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Auto bedrijf Kwinten word gerund daar vader en zoon. Meer medewerkers zijn er ook niet. In mijn ogen een familiebedrijf waar snel verkopen voorop staat en service op de tweede plaats komt. kwinten verkoop ex lease auto's afkomstig van Leasplan. Bij binnenkomst kom je in de showroom waar erg veel auto's op elkaar geparkeerd staan. Je moet je tussen de auto's door wurmelen. Ik heb hier zo'n 15 minuten staan kijken bij de auto waarin ik via internet geintereseerd was zonder te worden aangesproken of ook maar een medewerker te hebben gezien. Bij vragen ben ik actief op zoek moeten gaan naar een medewerker. Mijn gevoel is toch altijd dat ex lease auto's beter zijn onderhouden dan andere auto's daar hier niet bezuinigd wordt en degecten gewoon gemaakt worden met originele vervangproducten. Derhalve was ik erg geinteresseerd in de auto. Ik kon de auto vrijwel geheel bekijken, echter ik kon niet in de kofferbak kijken omdat de auto zo dicht tegen de muur was geparkeerd dat de achterklep niet open kon. Toen ik uiteindelijk een "verkoper" gevonden had en aangaf dat ik erg geinteresseerd was vroeg ik of ik een proefrit mocht maken. Daar moest ik zaterdag maar even voor terug komen omdat daar nou geen tijd voor was. Dit gaf me een beetje een vreemd gevoel, maar ergens misschien wel begrijpelijk. Ik heb dus een afspraak gemaakt om zaterdag terug te komen voor een proefrit. Het is mij gebleken dat bij autobedrijf Kwinten niets direct kan. Alles moet op afspraak en een tijd afspreken is dan weer niet mogelijk ( "kom zaterdag maar terug, maar dan wel na 11:00 uur, want 's morgens heb ik geen tijd"). Zaterdag terug gegaan om een proefrit te maken. De auto stond netjes buiten de showroom geparkeerd en heb deze samen met mijn vrouw bekeken. Een auto die er erg netjes uit zag. Mooi gepoetst en helemaal naar onze smaak. De vader kwam bij ons staan en vertelde wat standaard verkoop praatjes. Hij wist absoluut niet hoe deze, toch wel rijk uitgeruste auto, werkte. Gelukkig had ik al behoorlijk mijn huiswerk gedaan en kwam ik er vrij snel achter hoe alles werkte. De sleutels zaten al in het contact en kon de auto ook even starten en beluisteren. Ik vroeg of ik een proefrit mocht maken. Dat was geen probleem werd mij door vader verteld. "Stap maar in" zei de man. Wij stapte in en de vader kwam achter in de auto zitten. Erg vreemd... Volgens mij moet ik gewoon samen met mijn vrouw een fatsoenlijke proefrit kunnen maken zonder dat de "verkoper" er bij zit. De brandstoftank was leeg en het lampje brande al. Een korte proefrit dus met de verkoper op de achterbank. Ook tijdens de rit weer wat standaard verkooppraatjes. De auto beviel wel voor zover dat te beoordelen was. Bij terugkomst even goed met mijn vrouw gesproken. Dit over de auto en de prijs. We wilde onze oude auto inruilen. Een auto die zijn kilometers ruimschoots gehaald had en op was. Dit heb ik de verkoper ook verteld. Uiteindelijk redelijk kunnen onderhandelen en een koop prijs afgesproken. Nog een extra korting gekregen omdat er alleen winterbanden onder de auto lagen en ik dus nog zomerbanden aan moest schaffen. Over de prijs uiteindelijk niets te klagen. De auto werd door ons gekocht inclusief 3 maanden garantie (draaiende delen). Autobedrijf Kwinten is niet aangesloten bij Bovag. Deze garantie werd dus ook niet gegeven. Toen ik vroeg of eventuele kleine defecten ook gerepareerd zouden worden werd geantwoord dat dit geen probleem was. De auto kon twee dagen later opgehaald worden nadat deze opnieuw gekeurd werd. Ik had de verkoper nog gevraagd om de brandstoftank te vullen. Deze gaf aan de tank half vol af te leveren. Twee dagen later heb ik het koopcontract getekend en heb ik de auto opgehaald. De branstoftank was deels gevuld (absoluut niet voor de helft) maar veder was alles in orde. RIJDEN MET DIE HAP!!! Een genot om mee te rijden en eigenlijk vrijwel geen klachten. Maar... De auto is uitgerust met keyless entry en de sensor van de linker achterportier was defect. Ook de ruitensproeier werkt niet helemaal naar behoren en er stond vocht in het derde remlicht. Geen grote defecten of iets degelijks, maar vond toch dat dit wel even nagekeken kon worden. Ik vond dat een auto van ruim 9000,- toch wel in orde mocht zijn. Dus ik nam na zo'n 1,5 maand telefonisch contact op. Ik heb uiteindelijk twee keer terug moeten bellen omdat vader en zoon weer niet thuis waren (telefoon werd opgenomen door de moeder). Toen ik de tweede keer terug belde vroeg ik of ik niet terug gebeld kon worden. Dit werd beloofd, maar niet gedaan. Toen ik ' s avonds weer terug belde legde ik ik uit wat mijn klachten waren. Heet eerste wat mij verteld werd was "dat valt niet onder de garantie". Ik kon nog niet eens precies vertellen wat er fout was en alles werd gelijk aan de kant geschoven. Ik gaf aan dat ik wel even langs zou komen met de auto om alles goed uit te leggen. "Kom volgende week maar een keer langs. Maar wel na dinsdag, want eerder heb ik geen tijd". Op vrijdag ging ik terug en kwam ik in een showroom zonder personeel. Niemand te bekennen. Toen ik het kantoor in liep zag ik in de tuin van het naastgelegen huis een vrouw staan welke de ramen aan het wassen was. Deze vertelde mij dat er niemand was en dat ik zaterdag maar even terug moest komen maar dat ik van te voren wel even moest bellen. Nogmaals... Alles gaat op afspraak, maar een duidelijke afspraak is weer niet mogelijk. Ik kon enkele dagen niet en heb uiteindelijk na een week weer telefonisch contact opgenomen. Ik kon eindelijk langs komen... "Wel pas over een uur". Ik na een uur terug naar de garage. Bij binnenkomst werd ik direct aangesproken door de vader. Deze vroeg ook direct wat de problemen waren. Ik ben met hem naar mijn auto gelopen en heb het vochtprobleem in het derde remlicht laten zien. Ik legde hem uit wat het probleem was met de ruitensproeiers, maar werd in de reden gevallen met de woorden "maar dat valt allemaal niet onder de garantie". "Dat weet ik" was mijn antwoord, "maar hoopte toch wel op enige service". Ook de zoon kwam naar buiten. Ik maakte mijn verhaal af, maar merkte direct dat er ernstige wrijving was. "Ik rij al 60 jaar auto en heb nog nooit een achterruitenwisser gebruikt" zei de vader. Volgens mij hoort dit gewoon te werken bij een auto van ruim 9000,- euro of je het nou wel of niet gebruikt was mijn antwoord. Uiteindelijk een hele discussie gehad over de mankementen en de spanningen liepen behoorlijk op. Zouden ze een beetje service geven zouden ze hebben gezegt "U kunt de auto volgende week even brengen en dan kijken we er even naar. Mochten er hoge kosten aan zijn moeten we even bekijken hoe we dit gaan oplossen". Samen zoeken naar een oplossing leek mij niks meer dan normaal. Autobedrijf Kwinten denkt hier anders over. Verkocht is verkocht en geen garantie op zulke dingen. Toen begon de zoon over de door mij ingruilde auto. Dat is een absolluut wrak en daar kan ik niks mee. Ik laat hem keuren en we kunnen er nu naartoe rijden. Hier valt geen meter meer mee te rijden. Ik ben door jou opgelicht enz, enz. De auto die ik had ingeruild was inderdaad op. Dit heb ik vooraf ook verteld en de verkoper heeft hier verder helemaal niet naar gekeken. Volgens mij moet hij een auto goed bekijken voordat hij hem inruild en kan de schuld niet bij mij neer gelegd worden. Dit liep uiteindelijk bijna uit op ruzie. "Kom je auto maar brengen dan kijken we er wel naar" zei de vader toen de ruzie echt bijna uit de hand liep. Ik breng mijn auto dus niet meer naar dit bedrijf. Kortom; een bedrijf met veel aanbod met een goede prijs kwaliteit voor wat betreft de auto's. De kwaliteit van het personeel en de service is veruit slecht te noemen.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

Dit bedrijf heeft nog niet aangegeven welke service en diensten het levert.

Locatie V.O.F. Kwinten Autohandel op kaart

Praktisch

Adres

V.O.F. Kwinten Autohandel
De Run 8280
5504EM VELDHOVEN
Noord-Brabant
GPS: 51.3984486 / 5.3964108 lat/lng Plan route

Contact

040 2530749

Speciaal voor jou geselecteerd

Auto onderhoud

Nieuw: Mijn Auto Onderhoud

ANWB is er voor jou. En voor je auto. We hebben nu een makkelijk online bij te houden onderhoudsboekje. Exclusief voor jou, als lid!

Gratis aanmelden
AVZ Veilig Rijden Verzekering 003.jpg

Autoverzekering

Nieuwe ANWB Auto-
verzekering met extra veilige rijderskorting tot 30% bovenop je no-claim korting. Bereken nu je premie!

Autoverzekering
Parkeren

ANWB Parkeren

Exclusief voor onze leden is er nu ANWB Parkeren. U betaalt achteraf en alleen voor de werkelijke parkeertijd. Registreer gratis!

Meer informatie
Best beoordeelde garages van Nederland

Best beoordeelde garages van Nederland

Benieuwd naar de best beoordeelde garages van Nederland en per provincie?

Bekijk hier het resultaat