Soort bedrijf en merk(en)

Officiële merkgarage van:
Honda , Kia , Nissan , Opel , Suzuki

Aangesloten bij

BOVAG , FOCWA , RDW erkend , Stichting Duurzaam Repareren

Over De Graaff Autobedrijven

De Graaff Autobedrijven streeft naar een optimale serviceverlening, een hoog kennisniveau en een uitstekende technische kwaliteit van uw auto. Daarbij past natuurlijk een persoonlijke benadering van onze klanten. Achter alle merken staat een ijzersterk team van gekwalificeerde vakmensen die hart hebben voor hun merk en voor uw auto. We verwelkomen u graag in onze werkplaats en showroom.

Deze garage wordt beoordeeld met

20 reviews

5 sterren

 
7 (35%)

4 sterren

 
3 (15%)

3 sterren

 
0 (0%)

2 sterren

 
0 (0%)

1 ster

 
10 (50%)
10 van de 20 reviewers raadt deze garage aan.

, 05 maart 2016

Nieuwe 2e handse

ik raad deze garage aan
Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Had ik een jaar of 3 geleden een leuke Nissan QQ gekocht bij de Graaff. Na 100.000 km van mijn kant (totaal 140.000km) moest er een beurtje gebeuren. Daar bleek dat de motor compleet overhoop lag. Bleek de vorige eigenaar hem dus wel heel rustig ingereden te hebben en waren er heel wat zaken die nu, goed gebruikt, daar niet zo goed tegen konden. De garage voelde goed aan dat mij geen blaam trof en dus hebben ze me keurig geholpen met een mooi nieuwe 2e handse. Alle lof voor de manier waarop dat is gegaan. Een keurige inruilprijs voor de oude (kapotte) QQ en een fatsoenlijke prijs voor een nieuwe 2e handse. In de tussentijd geen probleem, een leenauto gratis ter beschikking en alles netjes omgebouwd en aangesloten. Ik ben zeer tevreden!

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 21 februari 2016

Niet normaal zo'n slecht bedrijf!!

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Mijn naam is Marloes en ik was op zoek naar een goede gebruikte Nissan Note Deze heb ik via internet bij Nissan dealer de Graaff in Waalwijk zien staan en contact opgenomen met de verkoper. Gevraagd naar de staat van de auto waar de verkoper aangaf dat dit verder een nette auto betreft. Ook gevraagd naar de prijs zonder iets in te ruilen en dit was voor mij ook allemaal prima. Na wat schuiven van afspraken in mijn agenda besluit ik de reis richting Waalwijk te maken. Ik woon in Slagharen dus calculeer ik 2 uur reistijd in. Vervolgens neem ik omstreeks 11:30 contact op met de verkoper om aan te geven dat ik graag s'middags wil komen kijken en dat we, als alles is zoals hij had gezegd, tot een akkoord zullen komen. Dit was volgens de verkoper geen enkel probleem en de auto stond klaar voor een bezichtiging en proefrit. Ik citeer mijzelf letterlijk, 'dan stap ik zo de auto in en ben ik over ongeveer 2 uur bij je'. Ik citeer de verkoper: 'dat is prima mevrouw, tot over 2 uur'. Kom ik daar aan, stond de auto al mooi op groene platen voor de deur. In eerste instantie dacht ik de verkoper heeft de auto netjes klaargezet voor mij, wat een service! Ik loop naar binnen en vraag aan de eerste de beste verkoper in de showroom binnen waar is die verkoper die ik vanmorgen aan de telefoon had? Deze verkoper zegt 'dat ben ik, maar je komt toch niet voor die Note he?' Daar kom ik zeker wel voor, hoezo dat? Jaa uhh uhh uhh emm die heb ik net verkocht. daar sta je dan als vrouw alleen, 2 uur heen en weer 2 uur terug. Voordat je weg gaat nog afgesproken dat je er aan komt waar hij wist dat ik een groot stuk moest rijden, en vervolgens doodleuk die auto verkopen. Ik kon me nog net inhouden, maar het scheelde niet veel of ik had hem werkelijk waar complete verrot gescholden. Nee, ik heb werkelijk geen goed word over voor deze garage!

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 28 november 2015

Betrouwbaar en betrokken bij de klant!

ik raad deze garage aan
Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Enkele maanden geleden hebben wij onze bedrijfsauto's vervangen door nieuwe auto's van Opel. De verkoper heeft bij aanschaf goed meegedacht in de benodigde pakketten en extra opties. Ondanks dat wij gekozen hebben voor aanschaf (niet lease) en de gewenste auto's niet op voorraad waren, is de levering soepel verlopen. Erg prettig is dat het personeel met ons meedenkt en voor onderhoud of kleine reparaties momenten kiest die ons uitkomen. Een gelijkwaardige leen-auto is ook nooit een probleem. Al met al een prima samenwerking!

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 06 november 2015

prima garage

ik raad deze garage aan
Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Goed geholpen, ik ga er zeker weer terug

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 23 oktober 2015

voel me nog echt klant!

ik raad deze garage aan
Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Wij komen al jaren bij De Graaff tot volle tevredenheid. Wederom onze 3e auto gekocht, waarvan tweekeer een gebruikte auto en nu een nieuwe Nissan. De medewerkers doen prima hun werk en ik voel me ook nog gewoon een klant. Onderhoud is betaalbaar, ik heb ook ervaring met onderhoud bij een niet dealerbedrijf, nou die werken ook niet voor niets hoor, prijzen maken niet veel met een dealerbedrijf. Een keer probleem gehad met de versnellingsbak en 4 maanden buiten de garantie, heeft de Graaff netjes opgelost met een coulance regeling, en gratis huurauto, dat is de keerzijde als je ook een normale relatie hebt met je garage. Dit bedrijf raden wij echt aan. fam.Hensen

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 23 oktober 2015

oplichters

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Een zeer klantonvriendelijke Nissan dealer. Veel auto’s worden als nieuwe auto verkocht die bewust met transportschade worden ingekocht. Nadat de koop is gesloten mag de klant niet zeuren. Volgens de BOVAG is dit wettelijk toegestaan dus doet deze Nissan dealer dit aan de lopende band. Verder kan je fluiten naar service als je eenmaal je aankoop hebt geplaatst. Verder is het garagepersoneel zo onbekwaam als het maar kan. Ik had een nieuwe Nissan juke gekocht waarvan het stuur bleef trillen. Ik ben hiervoor 5 keer terug geweest maar alles was goed zei men. Na andere garages geraadpleegd te hebben bleek mijn rechtervelg in de vorm van een ei te zijn. Met een speciale machine opgelost bij een bandenspecialist. De deurrubbers zouden vervangen worden, ik zette een stipje op het rubber met een stift, krijg de auto terug, stipje er nog op. Zelfde deurrubber en dan gewoon durven zeggen dat je het vervangen hebt. Pas op met deze garage en de eigenaar zelf, ze beloven van alles maar als puntje bij paaltje komt wordt je lachend voorgelogen. Bij deze Nissan dealer is de klant geen koning maar wordt als schandknaap neergezet.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 16 oktober 2015

Het blijft een dealerbedrijf hè;-)

ik raad deze garage aan
Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Ik kom sinds 3 jaar bij De Graaff (Opel) in Waalwijk. Het 2e levensjaar van mijn Opel heb ik mijn kleine beurt hier laten doen i.v.m. de fabrieksgarantie. Deze viel qua prijs erg tegen (ruim € 200,- voor feitelijk enkel een oliewissel). In jaar drie en vier heb ik enkel de APK laten uitvoeren door deze firma vanwege de aantrekkelijke aanbieding (€ 19,95). De rest van het onderhoud doe ik in eigen beheer met originele onderdelen. De Graaff doet niet moeilijk als ik bij de APK vraag om ook een carterplugafdichting te leveren. Wat dat betreft geen negatieve ervaringen met dit bedrijf, maar zoals de titel vermeld: ik heb toch liever te maken met een onafhankelijke garage.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 03 augustus 2015

toch weer terug naar mijn oude Nissan garage

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Ik heb mijn nieuwe Nissan Qashqai toch maar weer gekocht bij mijn oude garage in Tilburg. Autobedrijf de Graaff is niet de garage die ik voor ogen had toen ik 3 jaar geleden hier een nieuwe Nissan Qashqai had gekocht. Nee het is het allemaal net niet. Geen persoonlijke klik zal ik maar zeggen. Elke keer als ik in de showroom kom wordt je genegeerd en aan de balie moeten ze elke keer je naam vragen. Gewoonweg erg onpersoonlijk. Vervelend vind ik het dat de rekeningen bij deze garage niet transparant zijn waardoor je alles elke keer moet gaan vragen of het allemaal wel klopt. Ik heb altijd het idee gehad dat ze je proberen te "naaien" waar je bij staat. gewoon net allemaal niet zal ik maar zeggen. Nee, voor mij niet de garage.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 29 juli 2015

Top bedrijf!

ik raad deze garage aan
Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Na wat negatieve ervaringen met onze plaatselijke garage maar eens een uitstapje naar Waalwijk gemaakt, en daar heb ik zeker geen spijt van! Klantvriendelijke verkopers die mij goed geholpen hebben met het vinden van de juiste auto, en daarbij ook nog eens een mooie inruil prijs op mijn oude auto. Eindelijk een bedrijf die zijn beloftes wel na kan komen. Kortom duidelijk advies, prima service en goede deal op oude auto.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 21 juli 2015

Afspraak is afspraak??

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

WAT EEN ONBETROUWBAAR BEDRIJF! Afgelopen woensdag 15-07-2015 heb ik via de mail contact gehad met verkoper André over een bmw die halverwege Augustus bij hun binnen zou komen. Ik heb aan André mijn interesse kenbaar gemaakt voor deze auto, waarop André met het voorstel kwam om contact op te nemen met de klant om een bezichtiging in te plannen. Ik heb daarop een aantal dagen contact met André gehad via de mail, en afgelopen zaterdag 18-07-2015 kreeg ik van hem de bevestiging dat de afspraak voor vandaag (21-07-2015) door zou gaan. De klant was bereid de auto bij de garage neer te zetten zodat ik deze kon bekijken. Gister ( 20-07-2015) kreeg ik aan het eind van de middag een mail vanuit André zijn naam dat de auto verkocht was en ik de afspraak uit mijn agenda kon halen. André was gister vrij en blijkbaar stuurde een naamloze? collega een mail vanuit André zijn naam. Ik heb vandaag telefonisch contact opgenomen met André en hem deze situatie voorgelegd. Hij vertelde mij dat hij het ook pas net te horen kreeg en hij het ook niet eens was met de situatie. Volgens hem heeft iemand de auto gister online gekocht. Er zou een aanbetaling gedaan zijn en er was een contract opgesteld. En later veranderde André zijn verhaal, het contract was in ene al getekend . André weigerde zijn collega aan te spreken over het feit dat een afspraak een afspraak is. En dat ik eerder een afspraak had met André dan de online koper. Toch vind ik het erg knap dat iemand een auto van 12500euro koopt ..online ..zonder foto s .. en zonder proefrit ..maar oke! Nu staan er op hun website het kopje : Waarom de Graaff , gevolgd door deze opsomming: Familiebedrijf sinds 1911 Persoonlijk & Betrouwbaar Officieel dealerbedrijf Deskundig en flexibel AFSPRAAK IS AFSPRAAK Een aantal daarvan kunnen ze weg gaan strepen, want blijkbaar zijn ze totaal niet betrouwbaar En afspraak is afspraak???.. Volgens mij had ik voor vandaag een afspraak staan, maar word deze gewoon geannuleerd omdat hij een dag geleden online verkocht is. Ik vind dit een hele trieste gang van zaken, blijkbaar is een afspraak bij de Graaff alleen geldig als je voor een afspraak betaald !

29-07-2015 23:21

Beste Steven,

Uiteraard vind ik het vervelend voor jou dat deze mooie BMW net voor je neus verkocht is, maar wij zijn een commercieel bedrijf en dan is het risico altijd aanwezig dat een auto verkocht wordt. Zoals jij hierboven schrijft, weiger ik een collega aan te spreken op het feit dat hij een auto verkoopt terwijl er een afspraak voor bezichtiging staat. Dit klopt. Wij kunnen helaas geen auto's reserveren op basis van ons eerdere contact dat enkel via de mail verlopen is. Mijn collega heeft jou na de verkoop inderdaad nog een mail gestuurd via mijn mailadres (omdat via deze mail onze mailwisseling plaats gevonden heeft) om jou mede te delen dat de afspraak niet door kon gaan omdat de auto reeds verkocht was. Volgens mij is dat niet meer dan fatsoenlijk en in mijn ogen hebben wij netjes en eerlijk gehandeld.

Vr Gr. André

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 06 april 2015

ronduit een zeer slechte zaak

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Onlangs bij deze dealer geweest voor een jonge occasion (niet van de merken van deze dealer). Mijn partner en ik zagen hier een zeer interessante, betaalbare occasion als alternatief voor andere auto's die wij op het oog hadden. Wij kwamen voor een proefrit, prijsvoorstel en eventueel een vrijblijvende offerte voor financiering (mochten wij dit interessant vinden). Het eerste contact met één van de verkopers was ’hier zit helemaal geen marge op’. Prima, wij stellen onszelf meestal eerst voor, maar daar komen we wat ons betreft later wel op terug. Eerst maar eens een proefrit maken. Dit ging vrij rommelig omdat de verkoper met 3 verschillende klanten bezig was, waardoor wij het idee hadden totaal niet de aandacht te hebben van de verkoper. Wij kwamen van een behoorlijk eind rijden, speciaal voor deze auto. We wilde dus wel even een fatsoenlijke proefrit maken voordat we een oordeel zouden vellen. Dit was behoorlijk vervelend voor de verkoper, want deze moest 'papierwerk' invullen om de proefrit vast te leggen voor in de boeken. En of wij niet dichtbij wilde blijven, dan hoefde hij dit niet in te vullen. Pardon? Voordat we de weg op konden bleek dat de benzinetank nagenoeg leeg was, en of wij even wilde tanken. Allemaal prima, wel opmerkelijk. De proefrit beviel best goed, en we wilde wel om tafel voor een vrijblijvende financieringsofferte en natuurlijk een prijsvoorstel. In dit stadium waren wij overigens al herhaaldelijk herinnerd aan het 'feit' dat er een andere koper had gebeld voor de auto en wilde deze direct op halen. Dat kan natuurlijk, maar wel weer opmerkelijk en vooral vervelend dat dit tot wel 5-6 keer toe werd herhaald. Hoezo druk opvoeren? Al snapte wij dit verkoop technisch ook ergens nog wel... Tijdens de 'onderhandeling' (wat het nauwelijks was want er was absoluut niks aan de prijs te doen, wat een verassing na de binnenkomer van 30 minuten eerder) wilde wij graag weten wat een financiering zou kosten. Dit kwam met pijn en moeite tot stand. Zeer rommelig en gehaast weer. Er werd niet echt een berekening gemaakt, maar er werden wat bedragen opgeschreven. uit de losse pols. Geen idee hoe dat tot stand kwam. Omdat het gesprek zo gigantisch rommelig en gehaast was, wij geen inspraak hadden op de prijs én nauwelijks een onderbouwing hadden van een financiering, wilde we niet direct een beslissing maken. Dit werd helemaal niet gewaardeerd en niet begrepen. Toen wij na behoorlijk wat aarzelen zeiden dat we het voorstel thuis even wilde bekijken, werd er gezegd dat wij de tijd van de verkoper hadden verspild en of we dit niet direct buiten hadden kunnen vertellen. Pardon weer?... Hierna zijn we opgestapt, waar wij er wederom aan werden herinnerd dat dit een alles of niets kans zou zijn. Aangezien er een andere koper al dan niet onderweg was om de auto op te halen. Wij wensen deze dealer dan ook veel succes met de verkoop, wij komen hier in ieder geval niet meer terug. Ook al waren de maandelijkse kosten best acceptabel, wij zijn hier absoluut nooit als klant behandeld en zeker niet serieus genomen. Achteraf voelden we ons zelfs behoorlijk beledigd. Vooral als je hiervoor ruim 180 kilometer in totaal hebt gereden. De auto staat overigens nog steeds te koop.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 26 maart 2015

Prima service

ik raad deze garage aan
Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Sinds 2007 kom ik bij deze garage. Eerst een Nissan x-trail gereden. Vanaf 2011 een KIA Sportage. Goede voorlichting gehad (mocht bijna een week proefrijden met de Nissan). De servicebeurten altijd naar tevredenheid uitgevoerd.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 06 maart 2015

Duurkoop!!

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

in september 2014 een auto gekocht bij autocentrum De Graaff in Waalwijk. een Nissan Qashqai met 105.000km op de teller. Na ca. 2000km (oktober 2014) al motorstoring, in eigen garage bougies laten vervangen met het oog dat er achterstallig onderhoud aan de auto aanwezig was, na 8000km (januari 2015) wederom motorstoring, na onderzoek door mijn garage blijkt dat er op 1 cilinder geen compressie was en op 1 cilinder verminderde compressie. Hierna meteen contact opgenomen met het autocentrum en alles uitgelegd, op verzoek naar Waalwijk gereden om het na te laten kijken. Voorstel om de motor te spoelen en dan zou het opgelost moeten zijn, vervang auto was niet mogelijk dus met openbaar vervoer naar huis. na een paar dagen telefoon en blijkt het niet zo op te lossen te zijn maar moet de motor uit elkaar wat al snel ca. 2500,-- gaat kosten. Gezien de aanschaf en de problemen binnen het half jaar voorstel gedaan om de auto terug te laten kopen, uiteraard hierbij de gemaakte kilometers in vermindering. Er werd echter geen nette prijs geboden maar de dagwaarde werd geboden. Na veel discussie en het raadplegen van externen toch hierop ingegaan gezien de overige mogelijkheden geen garanties gaven dat het beter zou zijn. Met andere woorden, het bedrijf is geen aanrader! Problemen kunnen voorkomen vooral bij de aanschaf van een 2e-handse auto echter als de auto na een half jaar al afgeschreven is zou je als bedrijf je verantwoordelijkheid moeten nemen!! Zeker als erkende Nissan Dealer. Men wil niet meedenken en kijkt alleen naar eigen portemonnee.

06-05-2015 15:04

Beste Pieter1956, zou u zich bij ons willen melden? Uw verhaal is ons namelijk totaal niet bekend. Wij hebben geen Nissan Qashqai gehad met dergelijk probleem en ook geen Qashqai teruggekocht van een klant.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 05 maart 2015

geen verkopers aanwezig

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Bij mijn zoektocht naar een nieuwe Nissan Qashqai kwam ik terecht bij de Graaff vestiging Waalwijk vanwege een half jaar oude (op kenteken gezet) Qashqai die nog niet gebruikt was (nieuw eigenlijk). Toelichting op de auto was minimaal, waarom deze al op kenteken gezet was bijv. Verder weinig enthousiasme te proeven - ik heb nooit het idee gehad dat ze met echt een auto willen verkopen (?). De half jaar oude auto werd echter niet of nauwelijks afgeprijsd, dit terwijl Nissan begin 2015 allerlei acties heeft lopen waardoor dit model a) toch een 2014 auto is b) niet meer te configureren is en c) een prijs heeft die gelijk is met een geheel nieuw te configureren Qashqai. Een vreemd gevoel dus. Daarbij was ook de inruil aan de lage kant t.o.v. andere garages. Daarmee werd de aanschaf van deze bijna nieuwe Qashqai een te slechte deal voor mij. Onbegrijpelijk vind ik dat men dan vervolgens niet probeert om mij te verleiden tot aanschaf van een nieuwe Qashqai...! Geen enkele poging, geen enkel ander voorstel, geen proefrit aangeboden, niets. Zulke lauwe verkopers (2 verschillende) met zo weinig enthousiasme zelden meegemaakt. Belachelijk slecht! Ik heb nu een Mazda aangeschaft terwijl mijn eerst keus een Nissan Qashqai was.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 15 februari 2015

gewoon een slechte garage

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Ik heb hier een tweedehands Opel Astra van 2 jaar oud gekocht. Bij het ophalen zat er een kras op de motorkap die niet was weggewerkt. Dit had ik bij de aankoop wel afgesproken. Bij de eerste beurt is de olie niet ververst en zijn de remblokken niet vervangen. Hier kwam ik later achter toen ik door de rem trapte en dit door de wegenwacht werd verteld. Nee dit is gewoon een slechte garage.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 13 februari 2015

zeer klantonvriendelijk!

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Aanschaf In mei 2012 ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe auto. Omdat mijn sterke voorkeur uitging naar een nieuwe Honda ben ik bij de firma de Graaff uit Waalwijk terecht gekomen. Deze firma heeft vijf merken onder haar paraplu waaronder ook het merk Honda. Merkwaardig genoeg stond er op dat moment geen enkele nieuwe Honda in de showroom, slechts een paar gebruikte. De verkoper vertelde aan ons bijna nooit een nieuwe Honda te verkopen en het merk Honda slechts een aanvulling op het totale assortiment is. Hij gaf ons het advies om ook eens naar een Nissan Qashqai te kijken. Van deze auto stonden diverse uitvoeringen in de showroom en de techview uitvoering trok sterk onze aandacht. Omdat deze uitvoering ons erg aansprak hebben we het advies van deze verkoper opgevolgd en deze nieuwe Nissan Qashqai gekocht. Het grote voordeel was dat deze auto binnen een week rijklaar zou zijn. Een week later hebben wij onze Nissan Qashqai naar tevredenheid opgehaald. Eerste kilometers Helaas voor ons moest de auto nog dezelfde week terug naar de garage omdat de bekleding van de bestuurdersstoel over de hele zitting los zat en dat je het schuimrubber van de stoel kon zien zitten. Ook maakte de achterklep een rammelend geluid. De achterklep is bijgesteld en er wordt een compleet nieuwe bestuurders stoel besteld. Na drie weken wordt er contact met mij opgenomen dat de bestuurdersstoel binnen is, echter de verkeerde stoel. Weer twee weken later wordt het probleem met de bestuurderstoel alsnog opgelost door een plaatselijke reparatie uit te voeren aan de stoel door een erkende stoffeerder. De dealer geeft aan dat dit de beste oplossing is omdat er geen nieuwe stoel voor dit type Qashqai meer leverbaar is. Het probleem met de rammelende achterklep is nog niet opgelost en zullen we nog vele kilometers blijven horen. 0-30000 km Bij deze beurt maak ik melding dat er een brommend geluid uit de uitlaat komt. Het geluid klinkt net als een lekkende uitlaat. Ook geef ik aan dat de buiten spiegel aan de bestuurderszijde bij hoge snelheid op de snelweg hinderlijk trilt, alsof de spiegel los zit. Op de een of andere manier zit de spiegel ook los zal later blijken. Daarnaast maak ik melding dat de achterklep nog steeds erg veel rammelt en dat de achterramen niet goed sluiten. De achterramen blijven regelmatig half open staan. Het lijkt dat de motortjes van de ramen onvoldoende trekkracht hebben. Na deze beurt is het probleem met de uitlaat opgelost en de spiegel is vernieuwd. Jammer dat firma de Graaff deze spiegel in rekening brengt. Na enige discussie over en weer valt een nieuwe buiten spiegel toch onder de garantie. Ik vraag mij nog steeds af waarom deze spiegel niet onder de garantie zou vallen? De problemen met de rammelende achterklep en de achterramen zijn helaas nog steeds niet opgelost. 30.000-60.000 km Al enige tijd (vanaf 40.000 km) merk ik dat de motor af en toe hinderlijk schokt bij een bepaald toerental. Ik maak melding voorafgaand aan de beurt en vraag of ook dit probleem kan worden opgelost. Ook wordt er wederom melding gemaakt van de problemen met de ramen en rammelende achterklep. Na deze beurt zijn bovengenoemde problemen helaas geen van alle opgelost. 60.000-90.000 km In november 2014 heeft mijn 2,5 jaar oude Nissan een 90.000 km beurt bij Nissan Dealer de Graaff uit Waalwijk gehad. (Kosten € 450, - ) Voorafgaand aan deze beurt heb ik wederom aangegeven dat de diverse problemen zoals een stotterende motor, een rammelende achterklep en de ramen nog steeds niet zijn verholpen. Overigens neemt het stotteren van de motor schrikbarend toe. Er is bij laag toerental niet prettig meer met deze auto te rijden of het moet zijn dat je op een rodeo stier kunt rijden zo erg is het stotteren inmiddels toegenomen. Er is wederom door de firma de Graaff toegezegd dat deze problemen tijdens de 90.000 beurt extra aandacht gaan krijgen. Na afloop van de 90.000 km beurt haal ik mijn auto op en krijg de mededeling dat het stotteren van de motor waarschijnlijk een “producteigenschap” betreft en niet te verhelpen is. Om het rammelen van de achterklep op te lossen wordt er (eindelijk) een nieuw slot besteld omdat dit volgens de monteur de oorzaak is. Jammer dat de monteur dit probleem nu pas inziet. Wij hadden het probleem met de rammelende achterklep al vanaf de eerste week gemeld en wordt er nu pas serieus actie ondernomen. Enkele weken later wordt mijn Nissan wederom ingepland voor het vervangen van het kofferbakslot. Wederom zal er ook weer naar de andere problemen gekeken gaan worden. Na afloop van dit tweede werkplaatsbezoek binnen een maand zijn de problemen met de motor en ramen helaas nog steeds niet opgelost. Het stotteren blijft en het euvel met de ramen is er nog steeds. Een positief resultaat na dit werkplaatsbezoek is er ook te melden. De problemen met de rammelende achterklep is na 2,5 jaar en ruim 90.000 km verder gelukkig wel verholpen. Het nieuwe slot is uiteindelijk gemonteerd. 90.000-95.000 Een week na mijn laatste werkplaats bezoek schrijf ik de heer de Graaff een persoonlijke mail waarin ik mijn ongenoegen kenbaar maak, tevens schrijf ik een mail naar Nissan Nederland. Ik heb dit besluit genomen omdat de blijvende problemen met onze Nissan steeds niet worden opgelost. Daarnaast loopt mijn garantietermijn over 10.000 km af zodat ik een en ander graag op papier wil hebben. Twee weken later wordt er contact opgenomen door firma de Graaff en een monteur geeft aan de auto opnieuw in te willen plannen. Ik moet rekening houden dat ik de auto twee dagen moet missen. Voor vervangend vervoer wordt gezorgd. In dit telefoongesprek wordt verteld dat de bougies met de 90.000 km beurt niet zijn vervangen wat wel had moeten gebeuren. (foutje?) Dit zal wel eens het probleem van het stotteren kunnen zijn, aldus de monteur. Ik geef aan dat ik deze bougies in de 90.000 km beurt wel betaald heb en dat ik deze handelswijze hoogst opmerkelijk en slordig vind. De auto wordt voor de derde maal binnen een maand ingepland. In plaats van na twee dagen wordt ik de eerste dag voor 12.00 gebeld dat de auto klaar is. Dus binnen een paar uurtjes werken aan de auto. De bougies zijn vervangen en voilà... het probleem is verholpen. Helaas heeft het vervangen van de bougies niet tot een verbetering geleid en zijn de problemen met de motor nog steeds aanwezig. De ramen zijn opnieuw gesmeerd zodat het probleem met de ramen tijdelijk weer is opgelost. Rekening Tot mijn grote verbazing krijg ik twee weken later een rekening van € 100, - voor het vervangen van bougies die ik in mijn ogen al betaald heb tijdens de 90.000 beurt. Ik neem contact op met de heer de Graaff persoonlijk voor een toelichting. De heer de Graaff geeft aan dat ik niet moeilijk moet doen, hij recht heeft op dit bedrag omdat er weer gewerkt is aan onze auto en dat ik de rekening gewoon moet betalen. Sterker nog, binnen drie weken krijg ik al een betalingsherinnering van de heer de Graaff uit Waalwijk op de deurmat. Bij niet betalen zal er een automatische incasso worden opgestart. Nee, deze reus uit Waalwijk laat duidelijk een ander gezicht zien dan nog geen drie jaar eerder toen we een nieuwe auto bij hem kochten. Het woord Klantvriendelijk komt kennelijk niet in zijn woordenboek voor. Laatste poging Omdat de problemen met de motor alleen maar toenemen en de auto nog in de garantieperiode zit neem ik weer contact op met firma de Graaff uit Waalwijk en wens een concrete oplossing. Een medewerker van de firma geeft aan contact te gaan zoeken met Nissan Nederland. Een week later krijg ik een Telefoontje van deze medewerker terug. Nissan Nederland heeft laten weten dat de oorzaak van de problemen met de motor wel eens aanslag op de kleppen kan zijn. Merkwaardig genoeg wordt er in het telefoongesprek aan mij gevraagd wat voor merk benzine ik tank? Als ik bij een witte pomp tank dan is het mijn eigen schuld dat de motor problemen geeft. Ik geef aan dat ik nooit aan een witte pomp benzine tank en dat dit dus niet de oorzaak kan zijn. Na dit telefoongesprek kreeg ik wederom een teleurstelling te verwerken en een duidelijke bevestiging van mijn vermoeden dat de firma de Graaff uit Waalwijk niet veel meer wil en gaat doen om de problemen met onze Nissan op te lossen. Andere garage Na dit gesprek hebben wij het besluit genomen naar een andere garage te gaan. Onze Nissan wordt nu bij een kleine dorps garage onderhouden. Het betreft een garage die alle merken in onderhoud heeft en geen merkdealer is. Merkwaardig genoeg wordt er bij een eerste inspectie op de brug door de monteur geconstateerd dat de demper van de uitlaat is dichtgemaakt met een soort van harde pasta. Het probleem met de lekkende demper is dus tijdens de 30.000 km beurt op “professionele” wijze door de monteurs van firma de Graaf uit Waalwijk verholpen. Jammer dat dit anno 2015 nog gebeurd en nog wel door een erkende Nissan dealer! Tot mijn grote vreugde weet de monteur van onze dorpsgarage binnen een paar uur de problemen met de stotterende motor op te lossen. In de achterportieren worden nieuwe motortjes of iets dergelijks geplaatst, waardoor ook de problemen met de ramen zijn verholpen. Vooralsnog heb ik zeker geen spijt met het wisselen van garage, sterker nog ik heb de monteur en het overige personeel van mijn dorpsgarage getrakteerd op worstenbrood vanwege de uitstekende service. Conclusie Met deze review wil ik aangeven dat een grote merkdealer niet altijd beter is dan een kleine vak garage. Concreet: onze ervaring bij Nissan dealer de Graaf uit Waalwijk is alles behalve positief. Tot slot betreur ik het dat ik van Nissan Nederland in het hele proces op mijn ingediende mailtjes en telefoontjes nooit een reactie heb terug gekregen. Mogelijk dat Nissan Nederland hier een verbeterslag in kan halen.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 12 november 2014

Een voorbeeld voor velen!

ik raad deze garage aan
Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

We komen al sinds 1995 bij deze garage, gewoon een eerlijke garage zonder poespas. Je krijgt er waarvoor je betaald, kwaliteit en begripvol advies.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 23 juli 2014

Waardeloos!

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Bij de Graaff gevraagd om even naar mijn raam te kijken. Naar mijn idee is er een klein klemmetje afgebroken. Gevraagd wat het zou gaan kosten. De receptioniste gaf aan dat ze er eerst even naar zouden kijken en dat dat service was. Blijkt de reparatie minstens ?400,- waar ik niet op had gerekend. Ik wil dus mijn auto naar mijn eigen garage brengen. Brengen ze ?41,75 in rekening terwijl ik specifiek heb gevraagd hoeveel het zou gaan kosten. Zoals iemand al schreef is de receptioniste waardeloos. Over de kwaliteit van de werkzaamheden kan ik niets zeggen.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 19 april 2014

uitstekende service

ik raad deze garage aan
Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

prima onderhoud , erg transparant en meedenkend.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 18 april 2014

Prima merkgarage

ik raad deze garage aan
Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

De monteurs zijn snel, zeer professioneel, vriendelijk en denken met de klant mee. De klantvriendelijkheid van de vriendelijke (dat wel) receptiebalie medewerkers is voor verbetering vatbaar. Zelfs als er verder niemand in de buurt is, wordt de klant soms genegeerd. Paar keer meegemaakt dat men stug blijft doortypen, terwijl de klant op 3 meter afstand voor de balie staat.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

Service

Haal en breng service
Vervangend vervoer
Leenfiets
Zonder afspraak
24/7 bereikbaar
Gratis wifi

Onderhoud en reparatie

APK Keuring*
Kleine beurt*
Grote beurt*
Airco service*
Zomercheck*
Wintercheck*
Accu vervangen
Distributieriem vervangen*
Trekhaak monteren*
LPG ombouwen
Alarminstallatie inbouwen*
* Alleen met afspraak

Banden en velgen

Banden wisselen (zomer/winter)*
Bandenopslag*
Balanceren en uitlijnen*
Banden repareren*
Banden monteren*
Velg reparatie*
* Alleen met afspraak

Schadeherstel en glasherstel

Krasreparatie*
Klein schadeherstel*
Groot schadeherstel*
Schade taxatie*
Sterreparatie*
Ruit vervangen*
* Alleen met afspraak

Reinigen

Geur verwijderen
Wasstraat
Interieur
Poetsen*
* Alleen met afspraak
Locatie De Graaff Autobedrijven op kaart

Praktisch

Adres

De Graaff Autobedrijven
Havenweg 21
5145NJ WAALWIJK
Noord-Brabant
GPS: 51.6934086 / 5.0457695 lat/lng Plan route

Openingstijden

Ma
Di
Wo
Do
Vr
Za

Contact

0416-344075

info@degraaff-autobedrijven.nl

Speciaal voor jou geselecteerd

Auto onderhoud

Nieuw: Mijn Auto Onderhoud

ANWB is er voor jou. En voor je auto. We hebben nu een makkelijk online bij te houden onderhoudsboekje. Exclusief voor jou, als lid!

Gratis aanmelden
AVZ Veilig Rijden Verzekering 003.jpg

Autoverzekering

Nieuwe ANWB Auto-
verzekering met extra veilige rijderskorting tot 30% bovenop je no-claim korting. Bereken nu je premie!

Autoverzekering
Parkeren

ANWB Parkeren

Exclusief voor onze leden is er nu ANWB Parkeren. U betaalt achteraf en alleen voor de werkelijke parkeertijd. Registreer gratis!

Meer informatie
Best beoordeelde garages van Nederland

Best beoordeelde garages van Nederland

Benieuwd naar de best beoordeelde garages van Nederland en per provincie?

Bekijk hier het resultaat