C.B. Auto's

Kalkovenweg 17-A | ALPHEN AAN DEN RIJN

(6)

Deze garage wordt beoordeeld met

6 reviews

5 sterren

 
3 (50%)

4 sterren

 
0 (0%)

3 sterren

 
1 (17%)

2 sterren

 
0 (0%)

1 ster

 
2 (33%)
4 van de 6 reviewers raadt deze garage aan.

, 27 september 2016

CB Auto's Alphen aan den Rijn, problemen

ik raad deze garage aan
Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Ook ik heb een auto aangeschaft bij CB Auto's. Een Volvo C30 2.4i. Na de proefrit en het goede gesprek met de adviseur(Wouter) en een uitgebreide proefrit,alleen! besloten de wagen aan te schaffen. Het voertuig is altijd bij de dealer, Niham Den Haag, onderhouden.Na 3 maanden een gelukkig eigenaar te zijn begon de wagen te "fluiten" dit is bijna altijd de carterventilatie. Na telefonisch contact de wagen naar CB gebracht. Ik had hem wellicht ook kunnen laten halen, vond ik niet nodig.Carterventilatie vervangen en weer ophalen en weer goed rijden.Let op!! volgens de dealer is de carterventilatie vervangen bij 163000km. Aanschaf van de wagen was met 232000km! Na 4 weken een motorstoring/noodloop op mijn advies naar een Volvospecialist gereden, uitgelezen, storing was te wijten aan de luchtmassameter. Ook deze is vervangen. Persoonlijk kan ik mijzelf dan ook helemaal niet(!) vinden in de negatieve reacties hiervoor omschreven en geplaatst. Voor de duidelijkheid, ik ben Volvo fan, maar ook een Volvo heeft zijn problemen. Maar welke wagen 2e hands niet? Het gaat niet om de problemen, maar hoe worden ze opgelost! In mijn geval....alle lof voor CB Auto's! Niet omdat het zo moet.....maar omdat het zo hoort! Jacueline/Wouter, dit is DE MANIER om mensen blij te maken, zo blijven ze terugkomen. Ik in iedergeval......Groet Hans Bezemer

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 26 mei 2016

Aankoop Ford Focus

ik raad deze garage aan
Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Na een zoektocht van een aantal weken naar een andere auto. Hebben wij afgelopen december een Ford Focus gekocht bij CB Auto's. Ondanks de auto volgens de verkoper pas net binnen was en nog gepoetst moest worden zag deze er netjes uit. Omdat wij zelf uit een kleine auto kwamen (Suzuki Alto) waren we benieuwd na de rijeigenschappen van de Ford. Eigenlijk beviel de auto gelijk goed tijdens de proefrit, op een paar kleine mankementen na. Bij terugkomst zijn deze puntjes op de koopovereenkomst overgenomen. De aflevering, kleine week later, verliep verder goed. De auto was inmiddels gepoetst, wel zo leuk en de mankementen waren opgelost. Ook zijn de voorremmen nog vervangen (volgens de verkoper nodig voor de nieuwe APK). Bij verkoop hebben wij afgesproken om aan het einde van de Bovag garantie nog een afspraak te maken voor het repareren van eventuele gebreken. Tijdens onze reis naar Italie vorige maand merkte we dat de airco niet heel erg koud werd ook werkte de cruise control ineens niet meer. Deze gebreken hebben wij per e-mail gemeld en hebben we gelijk een afspraak ingepland voor de reparatie hiervan. Afgelopen woensdag hebben wij de auto gebracht en donderdagmiddag weer opgehaald. De cruise control werkt weer, was een schakelaar of iets dergelijks kapot en voor de airco is ook een onderdeel vervangen. Beide werken weer! Al met al is de auto nu bijna 6 maanden in bezit en zijn wij tevreden met onze aankoop, het is fijn dat de mankementen zijn opgelost. Omdat ik volgend jaar waarschijnlijk meer kilometers zal gaan rijden en misschien toch voor een diesel wil gaan zal ik zeker bij CB Auto's informeren naar een andere auto!

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 29 april 2016

BMW E46 320CI ramp

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Eind januari 2016, een BMW 320CI gekocht bij dit bedrijf. Hele mooie verhalen aangehoord en na een stukje te hebben gereden (binnen bebouwde kom) en goed om de auto te hebben gelopen, met de verkoper tot een prijs gekomen. Dit was, dacht ik toen, een hele redelijke prijs. De auto was 100% goed, altijd door hun onderhouden en voor een kleine meerprijs kon er zo een nieuwe APK op. De verkoper (echt zeer onvriendelijk) vertelde me dat hij de vorige eigenaar ook persoonlijk kende en die had er heel goed voor gezorgd. Echter, kreeg ik bij hogere snelheden en thuiskomst allemaal problemen. Stuk: LMM haperde, 2 wiellagers, 2 stuurkogels, wishbone- versnellingsbak- en motorrubbers moesten vervangen worden, carterventilatie helemaal vol, alle filters slecht en zelfs de achteras uitgescheurd(lichtelijk)!. Ook had ik helemaal geen cruisecontrol en dat zat er wel op volgens de advertentie? En verder waren reparaties ontzettend slecht uitgevoerd. Nu ben ik al ongeveer het aankoopbedrag kwijt aan reparaties. Ze helpen je niet verder want ja, geen garantie. En ze maken je alleen belachelijk. Ik heb overal foto's van en controle papieren van een BMW garage. Ik mag er toch vanuit gaan dat een auto gewoon goed is? Voor kleine dingen kom ik zonder garantie heus niet terug, maar dit!?

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 30 december 2015

Tevreden

ik raad deze garage aan
Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Ik heb bij deze garage een BMW 525d van 2008 gekocht. Ik was specifiek op zoek naar dit type en vond via internet de auto bij dit bedrijf. Toen ik belde om te komen kijken kreeg ik de melding dat de eigenaar van de garage met de auto op wintersport was en een week later terug zou komen. Uiteindelijk een week later gaan kijken toen hij net terug was. De auto zag er netjes uit, kreeg hem mee voor een proefrit van een uur zonder verder enig formulier ingevuld te hebben. De auto reed goed, ik kon geen problemen ontdekken tijdens de proefrit. Ook nadere inspectie onder de motorkap, wielkasten en dergelijke zag er goed uit. Ik heb de auto daarom meteen gekocht, met 6 maanden BOVAG garantie. Een kleine week later kon ik de auto op komen halen. Vrij snel daarna leerde ik wat met over de standaard kwaaltjes van deze auto. In mijn geval waren beide thermostaten stuk, waardoor de auto niet op temperatuur kwam. Het koste hierbij wat moeite om de monteur te overtuigen van het vervangen van beide thermostaten, maar dit is uiteindelijk toch gebeurd binnen de garantie. Het kostte helaas wel 2 bezoeken aan de garage, omdat de monteur niet beide thermostaten tegelijk wilde vervangen. Later op het randje van de garantie nog een gasveer van de achterklep laten vervangen en de airco nagekeken. Verder vooralsnog geen problemen gehad met deze auto.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 13 juli 2015

Eerste keer, nooit weer.

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Halfjaar geleden een Volvo C30 (2007) met 6mnd Bovag garantie gekocht, daarna ging het allemaal mis. Na aflevering bleek er een aantal zaken defect (centrale deurvergrendeling, gordelspanner/sluiting, deursluiting en nog wat kleine dingen). Zou verholpen worden als ik de auto kwam brengen (ikzelf woon in Nijmegen). Zo gezegd, zo gedaan. Bij ophalen bleken twee defecten niet naar behoren verholpen, na veel aandringen wilde de eigenaar mijn auto laten ophalen op mijn werk zodat ik niet weer twee halve dagen kwijt zou zijn. Ik zou worden gebeld, dit is nooit gebeurd. Na een klacht en telefoontje werd mij beloofd dat ik gebeld zou worden als er voldoende personeel was, tot op heden (meer dan 5wk terug) weer niks gehoord. Nu zijn we een halfjaar verder en is de Volvo net weg voor het eerste onderhoud. De remschijven, voorbanden, waterslang en het oliesysteem blijken allen APK afkeur. ''Goedkoop'' is onwijze duurkoop gebleken, blijf alstublieft weg bij dit bedrijf.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 03 januari 2015

de klant is koning

ik raad deze garage aan
Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

We hebben hier in de afgelopen 15 jaar al meerdere auto's gekocht, tot volle tevredenheid. Probleempjes worden snel opgelost, echt persoonlijk geholpen

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

Dit bedrijf heeft nog niet aangegeven welke service en diensten het levert.

Locatie C.B. Auto's op kaart

Praktisch

Adres

C.B. Auto's
Kalkovenweg 17-A
2401LJ ALPHEN AAN DEN RIJN
Zuid-Holland
GPS: 52.1509493 / 4.6489878 lat/lng Plan route

Contact

0172 420999

Speciaal voor jou geselecteerd

Auto onderhoud

Nieuw: Mijn Auto Onderhoud

ANWB is er voor jou. En voor je auto. We hebben nu een makkelijk online bij te houden onderhoudsboekje. Exclusief voor jou, als lid!

Gratis aanmelden
AVZ Veilig Rijden Verzekering 003.jpg

Autoverzekering

Nieuwe ANWB Auto-
verzekering met extra veilige rijderskorting tot 30% bovenop je no-claim korting. Bereken nu je premie!

Autoverzekering
Parkeren

ANWB Parkeren

Exclusief voor onze leden is er nu ANWB Parkeren. U betaalt achteraf en alleen voor de werkelijke parkeertijd. Registreer gratis!

Meer informatie
Best beoordeelde garages van Nederland

Best beoordeelde garages van Nederland

Benieuwd naar de best beoordeelde garages van Nederland en per provincie?

Bekijk hier het resultaat