Soort bedrijf en merk(en)

Universele garage

Deze garage wordt beoordeeld met

4 reviews

5 sterren

 
2 (50%)

4 sterren

 
0 (0%)

3 sterren

 
0 (0%)

2 sterren

 
0 (0%)

1 ster

 
2 (50%)
2 van de 4 reviewers raadt deze garage aan.

, 23 december 2015

Zeer slechte garage

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Hoewel wij dachten dat je bij een bovagbedrijf toch enige mate van kwaliteit en service krijgt, is dat bij Van Essen uit de Lier ver te zoeken, heel ver te zoeken. Ik kwam daar voor een proefrit, netjes van tevoren aangekondigd. Allereerst moesten ze ' op zoek ' naar de auto, maar na 20 minuten konden we de proefrit maken. Goede rit en daarna hebben we een heel fijn onderhandelingsgesprek gehad met de eigenaar van dit bedrijf, Dhr. M. van Essen. We zijn uitgekomen op een mooie prijs, waar we op dat moment allebei heel tevreden mee waren. Blij naar huis, maar nog geen 2 uur later wordt ik opgebeld met de mededeling dat ze deze wagen toch echt niet voor dat bedrag konden verkopen. En dat terwijl er een koopcontract was getekend. Op dat moment ben je even helemaal verbluft. We werden gebeld door Dhr. R. van Essen en met deze persoon is niet te praten. Hij zou de auto niet verkopen voor het koopcontract, maar zijn nieuwe prijs lag gelijk aan de vraagprijs, 550 euro duurder. Omdat we enigzins overrompeld waren hebben we afgesproken maandag contact te hebben. Die dag heb ik 5 keer moeten bellen, maar de eigenaar wist niet zo goed wat er was besproken op zaterdag met zijn broer en ik zou worden teruggebeld. 4 van de 5 keer heb ik zelf moeten bellen. Totaal geen klantgerichtheid en geen service. Wetende dat ik in mijn recht stond met het koopcontract, leek het alsof ze me niet te woord wilden staan. Omdat ik zelf geen zin had in verder gezeur, heb ik aangegeven water bij de wijn te willen doen. Van Essen was dat niet van plan, uiteindelijk werd ik toch om half 9 's avonds gebeld met de mededeling dat ze akkoord gingen met mijn bod en dat eind van de week de auto zou klaar staan. Dus op donderdag dachten wij " wat gek,we hebben nog steeds geen bericht vanaf welk moment de auto klaar staat". Ook toen heb ik maar weer zelf moeten bellen. En dat ook weer meerdere keren. Bij het afleveren vroegen we nog bewust naar de APK, we kregen te horen dat er wel het een en ander uit was gekomen, maar wat precies wist hij niet. Het echte afleveren ging al net zo vriendelijk, de auto werd enigzins " ruw" voorgereden en ik kreeg in 3 minuten te zien welke knopjes waarvoor dienen. Eenmaal thuisgekomen was er toch twijfel, hebben ze nu wel een APK gedaan? Want omdat de auto nog zo jong was, stond er nog 1,5 jaar op het bericht. Maar je wordt dus wel verkeerd voorgelicht, want er was zogenaamd van alles uit de apk check gekomen. Ik zal hopelijk in de komende 6 maanden geen gebruik te hoeven maken van de garantievoorwaarden, want ik wil nooit meer met dit bedrijf in zee! Dit bedrijf richt zich puur op de eigen portemonnee en een beetje goede ondernemer neemt zijn verlies als ze een fout maken, hoewel de vraag rijst of ze wel daadwerkelijk een fout hebben gemaakt... Conclusie: zoek je een eerlijk, goed en klantgericht autobedrijf zoek dan nog even verder.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 11 augustus 2015

Slechtste garage ooit

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Een tweedehands auto daar aangeschaft vol gebreken. De heer Richard van Essen gaf vanaf het begin aan dat hij liever geen geld wilde uitgeven aan reparaties terwijl ik een half jaar BOVAG garantie heb. Elke keer weer moest ik praten als Brugman voordat hij ook maar iets wilde repareren! Alle onderdelen die hij gebruikte waren gebruikte onderdelen van de sloop. Ik vroeg hem of dat wel mocht van de BOVAG want gebruikte onderdelen kunnen toch zo weer stuk gaan? Nou het mocht zei hij. Op de reparatie zit 3 maanden garantie. Zo kun je natuurlijk blijven repareren. De heer R. van Essen geeft niet om kwaliteit (nieuwe onderdelen gebruiken dus) maar alleen om zijn portemonnee! Nu, aan het einde van de 6 maanden BOVAG garantie zijn er nog steeds problemen niet opgelost en die wenst van Essen ook niet op te lossen: een gebruikte continue pompende airmatic pomp die al een keer volledig is uitgevallen waardoor ik 2 uur lang een rode waarschuwing op het dashboard had staan van 'Car too low, stop'! en een luid fluitend differentieel wat iedereen luid en duidelijk hoort behalve van Essen! Van Essen heeft een opbergcompartiment vervangen in de middenconsole. Sindsdien kraakt en piept de middenconsole met name bij sterk afremmen! De reactie van van essen op de 3 bovenstaande problemen: het zijn producteigenschappen. Van Essen is de meest klantonvriendelijke en onprofessionele garage die ik ooit ben tegengekomen. Ik raad iedereen ten zeerste af om zaken te doen met van Essen!

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 30 november 2014

Goede zaak

ik raad deze garage aan
Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Ze zijn vriendelijk en altijd behulpzaam. Nemen contact met je op als er reparaties nodig zijn om te overleggen wat er is en wat het gaat kosten. De prijs opgave klopt met wat er later op de rekening staat. Als je een auto gekocht hebt of gerepareerd is en je gaat terug omdat er iets is dan wordt dit zonder problemen opgelost.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 12 november 2014

beoordeling garage

ik raad deze garage aan
Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

betrouwbare, goede garage met prima werkplaats.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

Dit bedrijf heeft nog niet aangegeven welke service en diensten het levert.

Locatie Autobedrijf Van Essen B.V. op kaart

Praktisch

Adres

Autobedrijf Van Essen B.V.
Lierweg 107
2678CV DE LIER
Zuid-Holland
GPS: 51.9780701 / 4.2655112 lat/lng Plan route

Contact

0174512857
info@vanessenauto.nl

Speciaal voor jou geselecteerd

Auto onderhoud

Nieuw: Mijn Auto Onderhoud

ANWB is er voor jou. En voor je auto. We hebben nu een makkelijk online bij te houden onderhoudsboekje. Exclusief voor jou, als lid!

Gratis aanmelden
AVZ Veilig Rijden Verzekering 003.jpg

Autoverzekering

Nieuwe ANWB Auto-
verzekering met extra veilige rijderskorting tot 30% bovenop je no-claim korting. Bereken nu je premie!

Autoverzekering
Parkeren

ANWB Parkeren

Exclusief voor onze leden is er nu ANWB Parkeren. U betaalt achteraf en alleen voor de werkelijke parkeertijd. Registreer gratis!

Meer informatie
Best beoordeelde garages van Nederland

Best beoordeelde garages van Nederland

Benieuwd naar de best beoordeelde garages van Nederland en per provincie?

Bekijk hier het resultaat