Auto Jena

Prismalaan West 63 | BLEISWIJK

(3)

Deze garage wordt beoordeeld met

3 reviews

5 sterren

 
1 (33%)

4 sterren

 
0 (0%)

3 sterren

 
0 (0%)

2 sterren

 
0 (0%)

1 ster

 
2 (67%)
0 van de 3 reviewers raadt deze garage aan.

, 22 november 2015

Prima tevreden

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Eerder dit jaar heb ik bij Auto Jena een Mazda 323 Coupe gekocht. Een uitgebreide proefrit was geen enkel bezwaar. De verkoper bood zijn werkruimte aan zodat ik de auto goed kon inspecteren. Het bleek een prima auto te zijn, zeker voor wat je mag verwachten voor een auto van een paar honderd euro. Er zat nog APK op de auto, en aangezien ik door omstandigheden even zonder bedrijfsauto zat, besloten de koop rond te maken. Ik kon de auto niet gelijk meenemen. In mijn eigen handigheid had ik mijn rijbewijs thuis vergeten. Met de verkoper afgesproken dat ik de auto na sluitingstijd zou komen ophalen. Dit was voor de man geen probleem. Toen ik de auto kwam halen, was deze zelfs nog netjes gewassen en uitgezogen. Voor wat een tijdelijke auto zou zijn, is deze inmiddels fluitend door de APK gekomen en rijd een kennis van mij er nog steeds met veel plezier in. Ook de APK is netjes door Jena verzorgd bij een externe maatschappij. Mocht ik in de toekomst weer een auto nodig hebben, dan zal ik zeker nog eens naar het aanbod van Jena kijken.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 29 oktober 2015

Zeer teleurgesteld

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

De vorige schrijver heeft meer dan gelijk. Ik zag via marktplaats een auto staan, een lancia Mijn vrouw had daar wel interesse in, dus de volgende dag contact gezocht met de verkoper. Jelle heet die persoon, deed zich aller aardigst voor. In de middag belde hij op, het garage bedrijf die die apk zou doen, kwam zijn afspraak niet na en was gesloten, na overleg heeft deze Jelle mij verzekert dat de auto 100% door de apk zou komen. Met deze Jelle afgesproken dat ik de auto zou komen ophalen, ik kreeg korting omdat ik deze zelf dan de volgende dag ter apk zou aanbieden. De auto was immers volgens Jelle apk voorgekuurd. Waren enkel de remmen die los gemaakt dienden te worden, wat hij al gedaan had. Omdat deze Jelle erg overtuigend en oprecht overkwam ( grote fout geweest) hebben wij dit gedaan. De dag erop hebben wij de auto aangeboden bij de apk, daar kregen wij te horen dat de auto met plakband aan elkaar hing en dat de auto een gevaar op de weg was. Deze man heeft willens en wetens mijn vrouw en kinderen in die auto naar huis laten rijden. Ik heb hem daarover op gebeld ( maar hij wist van niets) maar wilde absoluut dat ik hier melding van ging maken. Hij bood mij een auto van zijn ouders aan, daar was hij zo aan gehecht, waren de 1e eigenaar. Nu een paar dagen later zijn we erachter dat de auto 6 eigenaren heeft gehad. Nu kan het zijn dat de ouders van Jelle meerdere keren gescheiden zijn, maar ik denk dat deze Jelle een ruime fantasie heeft. Maar serieus Mensen pas op voor dit bedrijf. En hij zal wel weer net als bij de vorige schrijver zijn antwoord klaar hebben.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 17 februari 2015

Zeer teleurgesteld

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Adverteren zeer positief, goede website en daarom gekozen om juist hier te gaan kijken voor een auto. Auto in een lage prijsklasse dus zeer bewust dat het geen perfecte auto is, echter ben zelf erg handig en sleutelen wordt door mij als geen probleem gezien. Logisch gezien de prijsklasse waarin ik zoek. Een auto gevonden met lage km stand, facturen erbij van groot onderhoud. Ontvangst alles was prima, jong starten bedrijf en beide heren komen betrouwbaar over. Kreeg auto mee voor een proefrit, auto bekeken en enkele mankementen geconstateerd, zoals een defect thermostaat, niet werkende middenconsole verlichting, distributie moet vervangen worden binnen 20000km en een APK die nog 4 maanden geldig is. Ook is de auto op het oog schoongemaakt, echter in gerookt dus grote schoonmaakbeurt is nodig, dat is ook voor mijn geen probleem. Er wordt aangegeven dat er nieuwe achterbanden opzitten, zit een factuur bij van een nieuwe schokbreker achter en ze hebben zelf bij een garage de andere + draagarm laten vervangen. Al met al de koop gesloten na onderhandelen. Tot de volgende ochtend, een benzine lucht na het tanken. Nader speurwerk lijkt het alsof de benzinepomp lekt, deksel hiervan losgeschroefd en bleek inderdaad zo te zijn. In mijn ogen kon dit niet onopgemerkt zijn gebleven door het bedrijf, drupte er gewoon uit en vlak langs de uitlaat. Levensgevaarlijk, zeker gezien drie kinderen ook in de auto mee reden op dat moment. Direct een telefoontje, wordt teruggebeld kort overleg. Sorrie was het antwoord, auto zonder garantie. Geef aan dat het een verborgen gebrek is en daarmee de kous niet is afgedaan. Na enige discussie die hoog opliep, als antwoord we laten ernaar kijken door onze garage en het wordt verholpen, verder contact via de mail. Enigszins niet tevreden, contact blijven zoeken en uiteindelijk, moeilijk bij garage maar kan de auto komen brengen en brengen je thuis. Kunnen echter niet garanderen dat de auto de volgende dag klaar is. Besloten om heft in eigen hand te nemen en aangegeven regel maar een brandstofpomp, vervang ik die zelf. Komen op donderdag zelfs langs mijn huis, echter aan het werk, om de pomp te brengen. Zelf opgehaald, staan er twee gebruikte!! pompen klaar. Totaal niet tevreden eieren voor mijn geld gekozen, pompen meegenomen. Bleken echter van het verkeerde type te zijn. Dit aangegeven, zou worden opgelost, zelf het juiste type nummer doorgegeven. Echter tot op heden niets meer vernomen. Daarnaast, na hele auto te hebben geïnspecteerd blijkt de vervangen schokbreker, zit de veer gedraaid op (kwartslag) dus vraag mij af of dit wel bij een garage is uitgevoerd. Vermoed, gezien de zwarte handen bij ophalen pomp en al het gereedschap daar ter plekke dat dit door het bedrijf zelf is uitgevoerd. Geen probleem en blijft een vermoeden maar doe het dan goed. Ben zeer ontevreden over dit jonge bedrijf, maak nooit negatieve verslagen of iets dergelijks maar vond dat dit het vermelden waard was.

29-07-2015 10:54

Geachte heer De Groot,

Tot ons ongenoegen komen wij een nadelige review tegen over ons bedrijf op deze website. Om het verhaal ook van onze kant te kunnen belichten, schrijven wij deze reactie.

Allereerst dank voor de complimenten over het betrouwbare overkomen en de goede ontvangst. Dit is een van de streven van ons bedrijf en wij zijn blij dat dit duidelijk is overgekomen. Wij vinden het echter jammer dat de rest van het verhaal ons in een slecht daglicht stelt, zeker aangezien wij bij uw conclusies en aanmerkingen een aantal kanttekeningen willen plaatsen.

Allereerst wil ik u er langs deze weg nogmaals op wijzen dat een 'auto kopen zonder garantie' bij de meeste bedrijven ook echt 'een auto kopen zonder garantie' betekent. Direct tijdens ons eerste telefooncontact over wat u een 'verborgen gebrek' noemt, hebben wij reeds aangegeven na kort overleg, dat wij het manco onderdeel zullen vergoeden. Echter, nimmer hebben wij vermeld dat dit onderdeel een nieuw onderdeel moet zijn. Wij hopen dan ook dat u begrijpt dat in deze prijsklasse het per definitie reeds uitzonderlijk is dat er überhaupt wat wordt gedaan om een mankement te compenseren.

Wij hebben direct actie ondernomen door zowel onze garage te strikken voor een afspraak, alsmede een benzinepomp (inderdaad tweedehands, maar in uitstekende staat verkerend) voor u te regelen. Wij zijn echter een handelsbedrijf en geen garagebedrijf, waardoor wij hebben besloten direct twee verschillende pompen aan te schaffen. Een van deze twee zou volgens het demontagebedrijf 'op zeker moeten passen'. Dat wij hier ook maar vanuit moeten gaan is hopelijk voor u ook begrijpelijk. Wij zijn geen monteurs, technisch experts en/of onderhoudsdeskundigen. Daarom hebben wij hier ook de policy om alle reparaties aan een garagebedrijf (die hoog staat aangeschreven) uit te besteden. In het kader van service besloten wij deze direct maar bij u langs te brengen, maar na aankomst bleek inderdaad dat door afwezigheid dit niet mogelijk was en besloot u ze op te halen.

Wij vinden het raar dat u vervolgens zegt dat u 'eieren voor uw geld koos' omdat het 'tweedehands benzinepompen' waren. Als u daar een probleem mee had, had u dat uiteraard ook direct kunnen melden. U bent echter zonder enig commentaar van dien weggereden.

Toen wij hoorden dat u niet de correcte pomp had zijn wij aan de hand van de door u verstrekte gegevens verder gaan zoeken naar een andere pomp met de juiste afmetingen en het juiste onderdeelnummer. Omdat dit een pomp voor een 1.8 LPG-Alfa betreft (dat vonden wij uiteraard raar, aangezien het een 1.6 benzinevariant betreft), zijn wij eerst bij een demontagebedrijf langsgegaan om te kijken of de door u gemeten afmeting correct is. Deze was echter te klein. Tot op heden hebben wij geen goede pomp gevonden.

Proberen wij hier te zeggen dat wij niet fout zitten? Zeker niet! Ook wij hebben fouten gemaakt, onder andere door na de laatste zoektocht u niet op de hoogte te houden over het vinden van de correcte pomp. Wij willen daar graag onze excuses voor aanbieden. Wij hebben ons best gedaan u zo goed mogelijk van dienst te zijn, maar wij constateren anderzijds dat u een slechte review schrijft waar niet alle punten geheel eerlijk in staan omschreven. Op het moment dat u ons eerst afschrijft alvorens even te bellen en/of te mailen, hebben wij uiteraard ook weinig zin meer om enige verdere service te verlenen. Wij zijn niet bang voor uw slechte en niet geheel correcte review, omdat wij zelf weten dat wij geen slecht of onbetrouwbaar bedrijf zijn.

Wij willen u dan ook nog even melden dat de schokbreker NIET door onszelf is vervangen - dit kunnen wij niet want wij hebben geen brug en hier ook niet de technische kennis voor. De factuur is uiteraard aanwezig.

Ondanks alle misere die u in uw

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

Dit bedrijf heeft nog niet aangegeven welke service en diensten het levert.

Locatie Auto Jena op kaart

Praktisch

Adres

Auto Jena
Prismalaan West 63
2665PC BLEISWIJK
Zuid-Holland
GPS: 52.0483641 / 4.540378 lat/lng Plan route

Contact

079-7600444 (0645064910)

info@auto-jena.nl

Speciaal voor jou geselecteerd

Auto onderhoud

Nieuw: Mijn Auto Onderhoud

ANWB is er voor jou. En voor je auto. We hebben nu een makkelijk online bij te houden onderhoudsboekje. Exclusief voor jou, als lid!

Gratis aanmelden
AVZ Veilig Rijden Verzekering 003.jpg

Autoverzekering

Nieuwe ANWB Auto-
verzekering met extra veilige rijderskorting tot 30% bovenop je no-claim korting. Bereken nu je premie!

Autoverzekering
Parkeren

ANWB Parkeren

Exclusief voor onze leden is er nu ANWB Parkeren. U betaalt achteraf en alleen voor de werkelijke parkeertijd. Registreer gratis!

Meer informatie
Best beoordeelde garages van Nederland

Best beoordeelde garages van Nederland

Benieuwd naar de best beoordeelde garages van Nederland en per provincie?

Bekijk hier het resultaat