A. Monsma Auto's

Doorvaart 10C | DOKKUM

(5)

Deze garage wordt beoordeeld met

5 reviews

5 sterren

 
2 (40%)

4 sterren

 
0 (0%)

3 sterren

 
0 (0%)

2 sterren

 
0 (0%)

1 ster

 
3 (60%)
1 van de 5 reviewers raadt deze garage aan.

, 22 november 2016

Goed fijn autobedrijf

ik raad deze garage aan
Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Wij hebben afgelopen woensdag 16 november onze Fiat Panda ingeruild bij Arnoud voor een Peugeot 307 op gas. We hebben alvorens even contact gehad over de inruil prijs en over de staat van de 307. Telefonisch zijn we zeer netjes te woord gestaan en heeft hij al direct genoeg energie gestoken om een goede inruil prijs te kunnen geven en alles netjes te beantwoorden. Na een rit van 2,5 uur zijn we bij aankomst zijn we netjes keurig ontvangen en stond de 307 al klaar. Er werdt ons een kopje koffie aangeboden, maar we zijn gelijk een proefrit gaan maken. De 307 zag er zoals beschreven keurig uit en had geen rare zaken die opvielen of afweken van de beschrijving, sterker nog, er zat nog meer op en bij dan de beschrijving aangaf. De auto reed prima en er was niets op aan te merken. We hebben dan ook vrij snel de beslissing genomen om de Panda in te ruilen voor deze mooie 307. De 307 was zeer netjes en compleet met alle onderhoudsboekjes en zelfs nog oude keuringsrapporten en garantie certificaten, wat ons ook een goed gevoel gaf over de aankoop. Het overschrijven ging netjes en vlot, waarbij de overschrijving in dezelfde straat (100m verder op) mogelijk is. Inmiddels zijn we bijna 2000km verder op de teller en heb ik nog geen problemen of andere zaken mogen ontdekken. De auto rijd als een zonnetje, en we zijn erg tevreden met de algehele gang van zaken. Wij herkennen dan ook niets in de onderstaande reviews. Naar onze mening is Arnoud een eerlijke nette handelaar die niet te veel vraagt en toch ook een zeer nette inruil prijs geeft voor je auto. Absoluut een aanrader om hier een auto te kopen.

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 15 februari 2016

Over klantvriendelijkheid gesproken...

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Een andere auto kopen hoort leuk te zijn, zo zocht ik een stationwagen, niet te duur en liefst in de buurt. A. Monsma Dokkum bood er eentje aan. De auto was echter reeds gereserveerd. Beloofd werd terug te bellen als de auto niet verkocht werd. Dit werd niet gedaan, zelf maar eens gebeld, de auto stond er nog. Enfin, erheen getogen, de auto snel nog even bekeken voor het donker werd, zag er niet heel verkeerd uit en nieuwe apk! Volgende morgen erheen gereden voor de proefrit. Monsma zelf moest met klanten naar elders, ik moest de auto zelf maar even uit de rij rijden. Op de vraag of er wat benzine in kon want dieprood en lampje brandt: dat moet uzelf maar even doen, U zegt?!? Goed, dit begint lekker maar we zijn er niet voor niets, dus met haren en snaren langs andere auto's en hek gemanoevreerd en meteen naar het dichtsbijzijnde tankstation paar liter peut erin. De auto rijdt meteen al wat vaag, maar heeft tenslotte 171000km gelopen, dan verwacht je geen nieuwe. Eenmaal op de B-weg de cruise erop, hey die doet niets, de ruitenwisserautomaat gaat ook al niet zoals ik van eenzelfde auto gewend ben, da's alvast raar. Van de B-weg af en beetje slingerwegje dan maar, ophanging enz voelen, nee maar een duidelijke klonk achterin, dit gaat niet heel lekker, terug maar dit wordt hem zo niet. Eenmaal terug op het industrieterrreintje nog maar eens grondig om de auto heen wnat moest toch op Monsma wachten: de verlichting werkt maar half, twee van de vier matige banden waren gewoon op, hoe komt dit door Apk? Verder kijken dan; de elektrische ramen doen wel heel raar, blok heeft toch ook wel een stationaire tik, klopt weinig meer van dit exemplaar. Nu met de auto in zonlicht zie ik meer: het ene achterlicht heeft ook een heel andere kleur dan de andere, das dus een verser exemplaar, hoe is de lak daar dan, aha verbaast me niet, spuitwerk op het a.spatbord en niet netjes ook, de randen laten al aardig los en scheurtjes en losse blanke lak aan de bumper verraden wellicht meer. Nee dit wordt hem niet, zoiets kan gewoon gebeuren bij gebruikt maar het smaakt wel wat wrang. De heer Monsma de sleutels gegeven: gezegd dit wordt hem niet, zus en zo, uitpraten lukte al niet meer.... Monsma ging over in ongenoegen. Ik was iemand die op elke slak zout ligt en kraakte zijn handel af want dit was een goede. Ik zeg nog even goede vrienden, want ga liever op die manier weg, maar hoefde van hem niet weer bij hem te komen. U bent wel heel klantvriendelijk Monsma, dan worden wij inderdaad geen vrienden en verkoopt u Uw 'prachtspul' liever aan onwetenden! Jammer dat de heer Monsma niet om kan gaan met mensen die toevallig wel de nodige ervaring met een autoaankoop- én verstand van zaken hebben. Zijn reactie verraadt eigenlijk geheel het soort handel hij drijft. Ik neem zijn advies om niet weer te komen dan ook bijzonder graag ter hand, dit is een adres waar misschien best eens iets goeds staat, maar meer nog een handelaar voor wie zelf (goed) kan sleutelen en ook zeker niet te bang is op een kans de kat in de zak te kopen...

16-02-2016 14:54

Dag heer Tadema, eerlijk gezegd zaten we al te wachten op een review van uw kant. Voor ieders duidelijkheid had u nog even kunnen melden dat het niet uw eerste bezoek aan ons bedrijf was waarbij u ditzelfde gedrag vertoonde. Verder vergat u nog te melden dat de ditmaal beschreven auto ‘bakken met olie’ verloor. In werkelijkheid was het zo erg gesteld met deze auto dat hij slechts 3 dagen te koop heeft gestaan, we zeker meer dan 10 reacties hebben gekregen en dat hij anderhalf uur na uw bezoek verkocht is aan mensen uit uw woonplaats die er zeer blij mee zijn (en na de proefrit uitstapten met de woorden: ‘nou.. wíj horen niets raars hoor!’). De achterbanden waren gemeld, stonden als adviespunt op het keuringsbewijs en gelukkig voeren we voor aflevering altijd nog een vloeistof- en verlichtingscheck uit. De uitkomst van het hele verhaal uiteindelijk? De auto is verkocht, de kopers zijn er zeer tevreden mee en dhr. Tadema zal in ieder geval niet weer langskomen. We hebben mindere zaterdagen gehad!

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 22 november 2015

Reactie

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Toch maar even reageren. Het is jammer dat mensen vandaag de dag hun gal spuwen op het internet wanneer dingen anders gaan dan men wenst, en zodoende een eenzijdig belicht verhaal de wereld inbrengen. De verkopende partij is blijkbaar rechtens 'vogelvrij' verklaard en mag dit alles maar pikken. Als eigenaar van dit bedrijf pik ik dit niet; daarom hierbij reactie. Schrijver Neluzz hebben wij tot 3 maal toe een aanbod gedaan: tweemaal een tegemoetkoming in de kosten, en ten laatste maal het aanbod de auto kosteloos op te halen en kosteloos te repareren. Dit alles was niet naar wens en wij hebben uitgevonden waarom: de auto is gestrand door sensoruitval, en de garage van de klant heeft tijdens een aansleeppoging het tweemassavliegwiel laten barsten, wat de enorme kostenpost veroorzaakt heeft. Zouden wij de auto gehaald hebben om te repareren, dan zouden wij dit zwart op wit aan hebben kunnen tonen, wat verklaart dat men pertinent NIET wilde dat de auto ter reparatie naar ons bedrijf zou gaan. Waarschijnlijk weet deze klant ook zelf waar hij staat: de beloofde rechtzaak is tot op heden uitgebleven, wij hadden het in ieder geval wel aangedurfd! Schrijver edepet76 heeft in de weken na de aankoop eenmaal gebeld. Klant heeft mij toen duidelijk gemaakt geen rancune te hebben, maar het wel jammer te vinden dat de auto een storing had zo gauw na aankoop, een teleurstelling welke begrijpelijk is. Aangezien er al een garage mee bezig was, is er met klant enkel overlegd. Ten onrechte wordt de suggestie gewekt dat er vanaf onze kant 'schouderophalend' gereageerd is, alsof het logisch zou zijn dat klant een probleem op wielen gekocht zou hebben. Klant heeft wél gevraagd of dit probleem bekend was, waar wij ontkennend op gereageerd hebben, maar waar we wél bij gezegd hebben dat het een oudere auto is waarbij problemen soms ineens op kunnen treden. Toch een heel andere intonatie dan de suggestie welke door de klant wordt gewekt. Het gesprek is goed afgesloten en wij hebben verder niks weer van klant vernomen. Ergo: beide klanten hebben een oudere auto gekocht, met een kilometerstand boven de 2 ton, beide met een aanschafprijs van onder de €2000,-. Beide hebben kennis genomen en getekend voor het feit dat er geen garantie op de auto zit, maar beide hebben op medewerking kunnen rekenen toen er problemen optraden. De factor geluk speelt echter een grote rol bij oudere auto's, iets wat wij bij verkoop ook altijd melden. Geluk heeft edepet76 dus minder gehad, terwijl klant Neluzz ons andermans disfunctioneren in de schoenen wilde schuiven. We verkopen 400+ auto's op jaarbasis aan tevreden klanten uit alle windstreken en pikken het simpelweg niet om afgerekend te worden op 1 review vol leugens, en 1 verdraaide review. Bedankt voor het lezen van deze review, en weet u zich van harte welkom bij ons bedrijf! Arnaud Monsma A. Monsma Auto's

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 09 november 2015

1x nooit weer...

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

opel astra bj 2000 gekocht in Juni, een week later heeft hij 4 weken bij opel deinum gestaan ivm kapotte computer, hierover gebeld met Monsma, ja dat heb je met die oude auto's...remlicht wat nodig was voor apk, werkt nog steeds niet en zit in bedrading, toch door apk gekomen?erg vertrouwd apk station dus.Mooiste komt nog, nu in oktober, kleppen kapot, net 5000 km gereden?moet nu donormotor in...oude auto zit inmiddels op 3000 euro...Een keer, nooit weer, wat een service en wat een kwaliteit!!!

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

, 13 juli 2015

Opgelicht!

Prijs-kwaliteitverhouding
Kwaliteit werkzaamheden
Klantvriendelijkheid
Nakomen afspraken
Duidelijkheid vooraf over werkzaamheden en kosten

Op 23 juni bij de garage een auto gekocht met nieuwe APK, volgende dag bij starten melding van geen koelvloeistof. Dop bleek ernstig te lekken, hebben ze blijkbaar gemist bij APK. Binnen 2weken langs snelweg stil komen te staan. Oorzaak een defecte koppeling en defecte versnellingsbak. Volgens verkoper spontaan ontstaan. Verkoper gaf niet thuis wat betreft een fatsoenlijke oplossing voor reparatie dus komende is een rechtzaak. Zal uitkomst posten!

Meld misbruik
Je hebt misbruik gemeld.

Dit bedrijf heeft nog niet aangegeven welke service en diensten het levert.

Locatie A. Monsma Auto's op kaart

Praktisch

Adres

A. Monsma Auto's
Doorvaart 10C
9101RE DOKKUM
Friesland
GPS: 53.321397 / 6.0161914 lat/lng Plan route

Speciaal voor jou geselecteerd

Auto onderhoud

Nieuw: Mijn Auto Onderhoud

ANWB is er voor jou. En voor je auto. We hebben nu een makkelijk online bij te houden onderhoudsboekje. Exclusief voor jou, als lid!

Gratis aanmelden
AVZ Veilig Rijden Verzekering 003.jpg

Autoverzekering

Nieuwe ANWB Auto-
verzekering met extra veilige rijderskorting tot 30% bovenop je no-claim korting. Bereken nu je premie!

Autoverzekering
Parkeren

ANWB Parkeren

Exclusief voor onze leden is er nu ANWB Parkeren. U betaalt achteraf en alleen voor de werkelijke parkeertijd. Registreer gratis!

Meer informatie
Best beoordeelde garages van Nederland

Best beoordeelde garages van Nederland

Benieuwd naar de best beoordeelde garages van Nederland en per provincie?

Bekijk hier het resultaat